בית המשפט העליון בפרו: השופט לשעבר דן כהן יוסגר לישראל

"אין עילה לשלילת ההסגרה, משום שאין בה מניעים פוליטיים, צבאיים, דתיים, גזעניים או לאומיים" ■ כהן נמלט מהארץ ב-2005 לאחר שנחשד כי בעת שכיהן כדירקטור בחברת החשמל פעל שלא כדין לזכיית סימנס במכרזים

השופט לשעבר דן כהן, שנעצר לאחרונה בפרו, יוסגר לישראל - כך החליט הלילה (ו') בית המשפט העליון בפרו. "אין עילה לשלילת בקשת ההסגרה, משום שאין בה מניעים פוליטיים, צבאיים, דתיים, גזעניים או לאומיים", קבעו השופטים בהחלטה.

לפני כחודש, במהלך דיון שנערך בעניין הסגרתו, אמר כהן כי הוא רוצה להישאר רחוק מישראל. "פרו זה הבית שלי", אמר. "אני מרגיש מאוד בבית בפרו, טוב לי פה", הוא הוסיף, ואף ציין כי שהייתו במדינה היא חוקית, והוא הקפיד לקבל את כל אישורי השהייה ולחדשם בכל פעם שהיה צורך בכך. "אין כל הוכחות נגד כהן", אמר באותו הדיון סניגורו של כהן, איבן טורס.

נאשם ב-3 פרשות שונות

השופט לשעבר דן כהן נמלט מהארץ לארצות-הברית בשנת 2005 לאחר שנחשד בקבלת שוחד, ומשם עבר להתגורר בפרו. הוא נחשד כי בעת שכיהן כדירקטור בחברת החשמל פעל שלא כדין לזכיית חברת סימנס במכרזים. לפי הערכות, הסכום שקיבל מנציגי סימנס נאמד בעשרות מיליוני שקלים.

כהן כיהן בעברו כשופט בבית המשפט המחוזי בבאר-שבע. בנוסף עבד כהן כמרצה באוניברסיטת תל-אביב ובאוניברסיטת בן-גוריון. השופט בדימוס ייסד משרד עורכי דין גדול בארץ שהתמחה בעבירות צווארן לבן, בוררויות ומשפט אזרחי מסחרי.

כהן, שנחשד בשורת עבירות שונות, הוחזק במעצר בפרו בעקבות בקשת ההסגרה שהועברה על-ידי ישראל. זמן קצר לאחר שהותר לפרסם את דבר מעצרו, הגישה הפרקליטות כתב אישום נרחב נגדו ב-3 פרשות שונות בהן הוא מעורב.

מוסגר נוסף לישראל - "הרב" אליאור חן

במקביל דווח הלילה בברזיל כי "הרב" אליאור חן, הנאשם בכך שעמד בראש כת דתית שהורתה להתעלל בילדים על מנת "לחנכם", יוסגר עד סוף החודש מברזיל לישראל. גורמים רשמיים במדינה ובשגרירות ישראל בברזיל אישרו את הדברים, וחן צפוי להגיע לארץ עד ה-27 לחודש.

פרשת ההתעללות הקשה בה מואשם חן נחשפה במארס בשנה שעברה. אם הילדים מ. הואשמה בכתב האישום המקורי כי טלטלה, כפתה והתעללה בילדיה בני השלוש וארבע. פעולתיה של מ. וכך גם של חשודים אחרים, נעשו במסגרת של כת סדיסטית שבראשה עמד בן-זוגה אליאור חן. בנה הפעוט אף אושפז בבית-החולים שערי צדק במצב "צמח" כתוצאה מההתעללות.

הכת התעללה בילדים על מנת "לרפאם" ממזיקים שונים. הילדים עברו סדרה מזעזעת של התעללויות מחרידות כגון הכאה, האכלה בצואה, שריפת איברים ופעולות מזעזעות אחרות. חן עצמו נמלט עם תחילת החקירה לחו"ל ונמצא בסופו של דבר בברזיל.