בלחץ הממשל: מנכ"ל בנק אוף אמריקה יוותר על תגמולי 2009

בכך נענה קן לואיס להצעתו של "צאר השכר" ■ לא יקבל משכורת או בונוס עבור 2009, כלומר - יחזיר את השכר שכבר קיבל השנה ■ ההסכם אינו כולל את חבילת הפרישה של לואיס, שנבנתה במהלך שנות ניהולו

בנק אוף אמריקה אמר אמש (ה') כי הממונה מטעם הממשל האמריקני על התגמולים בחברות שחולצו על-ידי הממשל, הציע למנכ"ל היוצא, קן לואיס, לוותר על התגמולים לשנת 2009.

לואיס הסכים להצעתו של קנת' פיינברג, משום שהרגיש כי להיגרר למחלוקת עם "צאר השכר" לא יביא תועלת לבנק. כך אמר דובר מטעם בנק אוף אמריקה. לואיס לא יקבל משכורת או בונוס עבור 2009, כלומר - יחזיר את השכר שכבר קיבל השנה. ההסכם עם פיינברג אינו כולל את חבילת הפרישה של לואיס, שנבנתה במהלך שנות ניהולו את הבנק.

בנק אוף אמריקה ידווח היום לפני פתיחת המסחר בוול סטריט, על תוצאות הרבעון השלישי.

פיינברג מונה ביוני האחרון ע"י ממשל אובמה לתפקיד "צאר השכר", בכדי לפקח על תגמוליהם של העובדים בעלי השכר הגבוה ביותר בשבע החברות שקיבלו את הסיוע הגדול ביותר מהממשל. הבנקים והחברות הכלולים ברשימה צריכים היו להגיש לפיינברג עד אמצע אוגוסט את פירוט השכר והבונוסים שהם מתכוונים להעניק לבכירים.

עד ה-30 באוקטובר, פיינברג יחליט על שכרם של 5 מהמנהלים הבכירים ביותר ועל 20 מהעובדים הזוכים לתגמול הגבוה ביותר מבין החברות הללו. "חברות יצטרכו לשכנע את פיינברג שהן הצליחו להגיע לאיזון הנכון בין הסיכון לגובה התגמול", אמר ל"מרקטווץ'" בכיר במשרד האוצר האמריקני.