הנפט סיים בשיא של שנה לאחר 7 ימי עליות: 78.5 ד' לחבית

הייצור התעשייתי ברבעון השלישי עלה בקצב המהיר ביותר מזה 4 שנים ■ "הביקושים חוזרים וחולשת הדולר תומכת ברכישת החוזים על הנפט; הערכה כי המחיר יגיע ל-80 ד' עד סוף אוקטובר"

החוזה העתידי על הנפט הגולמי למסירה בנובמבר עלה הערב בסיום המסחר בבורסת הסחורות של ניו יורק לשיא שנתי לאחר יום שביעי רצוף של עליות. מחיר החוזה עלה ב-1.2% ונקבע ב-78.53 דולר לחבית לאחר שבזירת המאקרו פורסם לפני תחילת יום המסחר בארה"ב כי הייצור התעשייתי ברבעון השלישי עלה בקצב המהיר ביותר מזה 4 שנים.

במהלך 5 ימי המסחר בהם נסחר החוזה על הנפט השבוע נרשמה עלייה של 9.4%, העלייה השבועית החדה ביותר שנרשמה מאז ה-21 באוגוסט.

"הביקושים חוזרים וחולשת הדולר תומכת ברכישת החוזים על הנפט" אמר זכרי אוקסמן מנהל המסחר בטרנדמקס פיוצ'רס, והוסיף "לדעתי עד סוף אוקטובר יגיע מחיר החוזה ל-80 דולר". הערכה דומה פרסמו גם האנליסטים בקומרצבנק.

כאמור הייצור התעשייתי בארה"ב עלה בספטמבר ב-0.7% וברבעון הרביעי עלה בקצב שנתי של 5.2%, הקצב המהיר ביותר זה 4 שנים, הרבעון השלישי היה גם הרבעון הראשון מאז החל המיתון בארה"ב בשלהי 2007 בו נרשמה עלייה כלשהי בייצור התעשייתי.

נזכיר כי אתמול דיווח ה-EIA בארה"ב על ירידה גדולה מהצפי במלאי הבנזין שנפל ב-5.2 מיליון חביות בשבוע שהסתיים ב-9 באוקטובר לרמתו הנמוכה ביותר מזה יותר משנה. ייצור הבנזין בארה"ב רשם ירידה ל- 8.45 מיליון חביות ביום בשבוע שעבר, הרמה הנמוכה ביותר מאז ספטמבר שעבר.