המשטרה מעריכה: רוצח מבחוץ טבח במשפחת אושרנקו

(עדכון) - נשללה האפשרות כי הרוצח הוא אחד מבני המשפחה ■ שום ממצא לא קושר את המאפיה הקווקזית לרצח ■ ככל הנראה הרוצח דקר למוות את הסבתא והנכדים, חיכה בדירה עד שהסב וההורים ישובו - ואז שיסף את גרונם

נמשכת חקירת הרצח של משפחת אושרנקו: המשטרה ממשיכה לאסוף ראיות שיעזרו לה למצוא את האחראי לטבח המחריד, זאת לאחר שנשללה האפשרות כי הרוצח הוא אחד מבני המשפחה. במשטרה מעריכים כי הרוצח הכיר היטב את בני המשפחה, כיוון שלא נמצאו סימני פריצה לדירה.

ממצאי החקירה מגלים כי הסבתא לודמילה ושני נכדיה, רויטל ונתנאל, היו הראשונים שנרצחו יחד בדירה. הרוצח דקר אותם למוות, ואחר-כך המתין בסבלנות לשאר בני המשפחה. סמוך לשעה 5 לפנות בוקר חזרו הסב אדוארד ורעייתו טטיאנה. גם הם נדקרו למוות, וגרונותיהם שוספו.

האחרון שחזר לדירה הוא האב דמיטרי. גם לו המתין הרוצח, והוא נאבק עמו בתוקף עד שהוכרע. אחר-כך הצית הרוצח את הדירה, על 6 הגופות שהיו בה, ונמלט.

"היו שותפים לרצח"

בכיר במשטרה מעריך כי יש מספר שותפים לרצח. "אם הוא לא מהמאפיה הרוסית, אז הוא משתמש בשיטות שלהם", אומר הבכיר. "לא יכול להיות שמדובר בעבודה של אדם אחד, היו לו שותפים שגם אליהם צריך להגיע".

מי שאולי תוכל לשפוך אור על התעלומה היא יאנה, בתו של אדוארד, שהיא בת המשפחה היחידה שנותרה בחיים. השוטרים בטוחים כי יאנה היא המפתח להתקדמות בחקירה, זאת מתוך תקווה שהיא תשפוך אור על חייו של אחיה ועל אויבים פוטנציאליים שיכלו - אולי - לרצות לבצע רצח כזה.

מאז הרצח תושאלה יאנה במשך שעות רבות. אמנם היא מסרה פרטים רבים לחוקרים, שאין אפשרות לחשוף אותם בגלל צו איסור הפרסום שהוטל על החקירה, אך עדיין יש - אולי - בכך כדי להוביל את החוקרים לרוצח. במשטרה מתכוונים להמשיך ולתשאל אותה גם במהלך ימי האבל, כדי לנסות ולדלות ממנה פרטים נוספים שיובילו אותם אל הרוצח.

מקצוען לא היה משאיר טביעות אצבע

למרות המעשה האכזרי, במשטרה מעריכים שלא מדובר ברוצח שכיר, כך לפחות אמרו היום (א') אנשי היחידה המרכזית של מחוז מרכז בהערכת מצב שקיים עמם מפכ"ל המשטרה, דודי כהן. הסיבה להערכה זו היא הממצאים שנמצאו בדירה, אשר מאפשרים להפיק דגימות DNA וטביעות-אצבע. רוצח מקצוען לא היה משאיר אחריו טביעות אצבע.

בנוסף, שום ממצא לא קושר את המאפיה הקווקזית לרצח. לפי גורמים במשטרה, הממצאים מקדמים את החקירה, ויש מקום לאופטימיות. אך שאלת המניע, שהיא השאלה המרכזית בפרשה, נותרה ללא מענה, ועדיין אין שום קצה חוט שיוביל לפתרונה.

6 קברים, זה לצד זה

אלפי בני אדם ובהם מכרים, שכנים ובני משפחה הגיעו היום לבית-העלמין בקיבוץ גבעת-ברנר כדי להיפרד בפעם האחרונה מ-6 בני המשפחה שנרצחו וגופותיהם נשרפו בדירתם בראשון-לציון. מכיוון שבני המשפחה אינם יהודים, ההלוויה לא נערכת בבית-העלמין בעירם.

קרוביהם של הנרצחים ניסו לשמור על איפוק והתקרבו בדממה לעבר הארונות. אך ברגע שראו את 6 הארונות - ובהם הארונות הקטנים במיוחד של שני הילדים - הם התמוטטו ופרצו בבכי. למרות זאת, הטקס התנהל בשקט מצמרר.