בגלל השרב: חשש לאי-עמידה של חברת החשמל בביקוש

הכריזה על מצב כוננות "צהוב" ופנתה לציבור בבקשה להימנע ככל האפשר מהפעלת מכשירי חשמל בעלי הספק גבוה בשעות השיא - 14:00-15:00

בעקבות השרב - חשש להפסקות חשמל. חברת החשמל הכריזה היום על מצב כוננות "צהוב", שמשמעותו שהביקושים לחשמל מתקרבים לקצה גבול יכולת הייצור של החברה.

מזג האוויר השרבי ששורר כבר מספר ימים בישראל, העלה את הביקושים לחשמל, בעיקר למיזוג אוויר. חברת החשמל צופה שהיום (א') יגיע הביקוש ל- 8,500 מגוואט חשמל, בעוד יכולת הייצור הזמינה עומדת על 9,300 מגוואט, כלומר רזרבה של 8%-9% בלבד.

על רקע גל החום, וכלקח מאירועים קודמים, חברת החשמל הפעילה הסדרים לניתוק יזום של צרכנים, בהיקף של כ- 150 מגוואט והכינה את כל יחידות הייצור הזמינות.

גל החום הנוכחי בעיצומו של חודש אוקטובר נחשב ליוצא דופן, והוא תפס את חברת החשמל בעיצומה של עונת השיפוצים בתחנות הכוח. עקב גל החום, נאלצה חברת החשמל להחזיר חלק מיחידות הייצור לפעילות. בסך הכול, מתוכננת השבתה של כ-2,500 מגאווט מיחידות הייצור (20% מהרזרבה הכוללת) לצורך שיפוצים בעונת המעבר.

שיא הביקוש צפוי בין השעות 14.00 ל-15.00. חברת החשמל פנתה לציבור בבקשה, להימנע ככל האפשר מהפעלת מכשירי חשמל בעלי הספק גבוה בשעות השיא. מדובר בתנורי אפייה ובישול, מכונות כביסה, מדיחי כלים, כיריים חשמליים, דוד חשמלי, שואב אבק וכד'. כמו כן, יש להפעיל את מזגני האוויר ב- C°25 .

חברת החשמל נמסר כי "החברה עושה כל מאמץ כדי לספק את כל הביקושים ומודה לציבור לקוחותיה על שיתוף הפעולה".