"עיר המלכים" באילת, שלבייב מחזיק בה 33%, שוקלת פעילות בשבת

המהלך נובע מהמצוקה הפיננסית הקשה בה נתון הפארק ■ אלרן נדל"ן, מבעלות השליטה: "פתיחת הפארק בשבת לא התאפשרה עד היום בשל הסכם המייסדים, בו נקבע לבקשת אפריקה כי הפארק לא ייפתח בשבתות"

פיקוח נפש דוחה שבת? עיר המלכים, פארק האטרקציות באילת הנמצא בבעלות אפריקה ישראל , אלרן נדל"ן ומשקיעים פרטיים, החל לבחון את האפשרות לפתוח את שעריו למבקרים גם בשבתות ובחגים.

ממצגת שפרסמה היום (ב') חברת אלרן נדל"ן עולה כי החברה פועלת לפתיחת עיר המלכים בשבת, "פעולה שעד היום לא התאפשרה בעקבות מגבלות חוזיות בהסכם המייסדים, בו נקבע לבקשת אפריקה ישראל כי הפארק לא ייפתח בשבתות".

כזכור, לב לבייב, יהודי חרדי, נודע בין היתר בעבר כמי שאינו מוכן להתפשר על פתיחת עסקיו בשבת (קניון רמת-אביב וכדומה).

המהלך המתוכנן נובע מהמצוקה הפיננסית הקשה בה נתון הפארק, שכבר אינו נהנה מבעלים עם גב חזק שיכולים להזרים כסף להפעלתו. על-פי דיווח של אלרן, ההכנסות והרווחיות מעיר המלכים ממשיכים להתכווץ בקצב מבהיל.

רווחי ה-EBTIDA (רווח בניכוי הוצאות מימון, מיסוי ופחת) של הפארק הסתכמו ב-8 החודשים הראשונים של השנה (כולל אוגוסט התיירותי) ב-1.33 מיליון שקל, לעומת רווח של 4.2 מיליון שקל בכל שנת 2008 ורווח של 10.5 מיליון שקל בשנת 2007.

פארק עיר המלכים כולל 11 אלף מ"ר בנוי על שטח של 16 דונם בצפון העיר אילת. באלרן מציינים כי מאז פתיחת הפארק במחצית השנייה של 2005 ועד היום ביקרו בו יותר מ-1.3 מיליון מבקרים.

"שמירה על כמות מבקרים בסדר-גודל של 350 אלף מבקרים בשנה", הם מציינים, "מותנית בחידוש האטרקציות והוספת מתקנים". לפי שעה, קשה לראות מי יממן את אותם צעדים נדרשים.

עיר המלכים ממומנת כיום בהלוואה בנקאית בסך 63.5 מיליון שקל (שרובו צריך להיפרע ב-2012). בתקופה האחרונה מתקיימים דיונים לגבי שינוי תנאי המימון והיקפו.