הגיוס נעצר, העובדים פוטרו: עובדי אקספליי מבקשים למנות מפרק לחברה

חברת ההיי-טק סיימה לפתח את המוצר שלה, מקרן וידיאו זעיר, אך עקב המשבר הכלכלי נעצר גיוס הכספים המתוכנן בסך כ-10 מיליון דולר שנדרש לה כדי לייצר ולשווק את המוצר, וכך היא נקלעה לחובות של כ-3 מיליון דולר

הירידה בהשקעות הון סיכון ממשיכה לגבות קורבנות. היום (ב') הגישו 17 עובדי חברת ההיי-טק אקספליי (Explay) לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה למנות לחברה מפרק זמני, בהסכמה.

בפנייה לבית המשפט, שהוגשה באמצעות עו"ד אופיר רונן, נאמר כי החברה סיימה לפתח את המוצר שלה - מקרן וידיאו זעיר. ואולם, בעקבות המשבר הכלכלי נעצר גיוס הכספים המתוכנן בסך כ-10 מיליון דולר שנדרש לה כדי לייצר ולשווק את המוצר, וכך היא נקלעה לקשיים כספיים.

אקספליי, שהוקמה בשנת 2001, פיתחה מקרן המאפשר להקרין על קיר סרטונים, מצגות ותמונות ממכשירים כגון טלפון סלולרי, iPod, iPhone ומכשירים נוספים. המשמעות הפרקטית של הטכנולוגיה סידרה לחברה לאורך השנים לפחות שני חוזים משמעותיים עם יצרנית צגי ה-LCD הקוריאנית ILJIN וכן עם ספקית המכשור הרפואי להדמיית ורידים לומינטקס. בשני המקרים דובר על הכנסות של כמה מיליוני דולרים.

על-פי נתוני IVC, בחברה הושקעו 7 מיליון דולר, ומבקשת הפירוק עולה כי חובותיה הם כ-3 מיליון דולר. ב-12 באוקטובר התקיימה ישיבת דירקטוריון בה הוחלט להפסיק את פעילותה, ולמחרת הפסיקה אקספליי לפעול ופיטרה את כל עובדיה. (פש"ר 3158/09).