עו"ד נאור: "קייזמן הפר את חובת הזהירות והאמונים באסים"

נציגם של מחזיקי האג"ח בחברה טוען כי הבעלים הקודמים, קייזמן ואי.די.או, הוליכו שולל את בעלי האג"ח באסים כשמכרו את השליטה בה ■ אי.די.או: "פעלנו באחריות, שקיפות ויושרה"

הסיפור שאינו נגמר באסים השקעות: לאחר שעד היום מיקד עו"ד אופיר נאור, המייצג את בעלי האג"ח, את עיקר טענותיו בהתנהלות בעלת השליטה החדשה בחברה, נץ בונדס , אמש הוא פתח במתקפה גם על בעל השליטה הקודם, עדי קייזמן.

בין יתר הטענות העולות ממכתב ששיגר אתמול עו"ד נאור בשם מחזיקי אג"ח א' לחברת איי.די.או שבשליטת קייזמן (עד לאחרונה החברה האם של אסים) נכללות האשמות בהפרות חוזיות, חוסר תום-לב והפרת חובות ההגינות, הזהירות והאמונים מול מחזיקי האג"ח.

במכתבו טוען נאור כי במסגרת הדיונים שקיימו בעבר מחזיקי האג"ח מול קייזמן לגבי הסדר חוב בחברה, התחייב האחרון בפניהם כי אין בכוונתו למכור את השליטה באסים, אולם בסופו של דבר הוא ביצע מהלך שכזה מבלי לדווח להם על כך.

נאור טוען כי קייזמן ואיי.די.או "הוליכו שולל את מחזיקי האג"ח בניהול משא-ומתן בחוסר תום-לב". לדבריו, עם מתן הסכמתו למכירת השליטה בחברה, "הפר עדי קייזמן את חובת הזהירות וחובת האמונים".

מאיי.די.או נמסר בתגובה כי "חברת אי.די.או והעומד בראשה, עדי קייזמן, התנהלו לאורך כל הדרך באחריות עסקית מהמדרגה הראשונה, בשקיפות וביושרה. אנו דוחים בשאט נפש כל ניסיון של אופיר נאור לומר אחרת."

אסיפת האג"ח נדחתה

אסיפת האג"ח של אסים שהייתה אמורה להתקיים היום נדחתה. הנהלת החברה ומחזיקי האג"ח החליטו על הקפאת כל ההליכים המשפטיים ל-10 ימים, במהלכם יתקיים משא ומתן מואץ בין הצדדים.

"אם יתברר שהמכירה החפוזה גרמה לנו נזק, נפעל להיפרע מבעלי השליטה ונושאי המשרה באיי.די.או.", אמר היום עו"ד נאור ל"גלובס". "חשוב שבעלי השליטה יידעו שהם יכולים להיתבע ועליהם לפעול בזהירות כלפי נושיהם גם כשעושים עסקה שקשורה למניות החברה".

את השליטה באסים השקעות, הפועלת בתחום הנדל"ן באירופה, מכר קייזמן לנץ בונדס של צבי איציק וניב אהרוני בסוף אוגוסט, תמורת 13 מיליון שקל, בכפוף להתאמות, לאחר שרכש אותה תמורת 41 מיליון שקל שנה אחת קודם.

אסים הציגה בדוחותיה למחצית השנה התחייבויות שוטפות של 27.2 מיליון שקל והתחייבויות לזמן ארוך של 86.3 מיליון שקל. לטענת נאמן האג"ח, אסים חייבת למחזיקי האג"ח כ-95 מיליון שקל. היקף תשלום הריבית הבא, שאמור להינתן בסוף נובמבר, מסתכם בכ-3.3 מיליון שקל, כשבקופת החברה מזומנים ושווי מזומנים של כ-4 מיליון שקל בלבד.