סיבידיה רוכשת את ECtel בכ-21 מיליון דולר במזומן

העסקה לרכישת ECtel, שנסחרת בנאסדק לפי שווי של כ-16 מיליון דולר, תיכנס לתוקף בעוד כחודשיים

אחרי מספר חודשים של מו"מ הודיעה הערב חברת סיבידיה (cVidya) הישראלית, על רכישת חברת ECtel תמורת כ-21 מיליון דולר, במזומן. העסקה לרכישת ECtel , שנסחרת בנאסדק לפי שווי של כ-16 מיליון דולר, תיכנס לתוקף בעוד כחודשיים. בנטרול המזומן שיש ל-ECtel בקופה והחובות, מתבצעת הרכישה תמורת כ-11 מיליון דולר. מניית החברה מטפסת בכ-17% לאחר ההודעה.

הדבר הבולט בעיסקה הוא שסטארט-אפ (או לפחות חברה שממומנת עדיין מכספי הון סיכון) קונה חברה בוגרת, מה גם ששתיהן ישראליות. בין שתי החברות יש סינרגיה גבוהה מאחר וסיבידיה היא ספקית של פתרונות אבטחת הכנסה (Revenue Assurance) שמאפשרים לספקיות הטלקום לנטר את החיוביים הכספיים של הלקוחות, ו-אי סי טל מספקת פתרונות בתחום ניהול ההכנסות והונאות.

המשבר בשנה האחרונה, פגע קשות ב-ECtel שראתה את הכנסותיה מצטמצמות בשיעור של יותר מ-30% במחצית הראשונה של השנה. את הרבעון השני של השנה סיימה החברה עם הפסד תפעולי ונקי של כ-100 אלף דולר בהמשך להפסדים גבוהים בשנים האחרונות. לטענת סיבידה, הרכישה תהפוך אותה "לחברה הגדולה בעולם בתחום אבטחת הכנסה והונאות". כאשר על פי הנתונים שנמסרו, לחברה הממוזגת יהיו כ130 לקוחות בעולם, כ-300 עובדים ומשרדים ב 18 מדינות.

סיבידיה גייסה במהלך חייה כ-24 מיליון דולר, וככל הנראה גם גייסה (או תגייס) את הסכום הדרוש לביצוע הרכישה. לדברי אלון אגינסקי מנכ"ל ומייסד cVidya, "המיזוג הינו המשך ישיר למגמת הצמיחה שסיבידיה עוברת בשנתיים האחרונות. הכוונה היא לבנות בשיתוף ובסינרגיה מרבית עם עובדי שתי החברות נבחרת מצוינת שתהווה חזית חזקה בתחומה כפי שמצופה ממוביל שוק".