עציר נוסף התאבד בתלייה בתאו - התאבדות העציר ה-14 השנה

מדובר בעלייה של 40% בהשוואה לשנה הקודמת, שבה אירעו 10 מקרים של התאבדויות עצירים בבתי הכלא ■ האיש, שנעצר בחשד לרצח, נמצא בתאו כשהוא תלוי מסולם המיטה העליונה וסדין כרוך סביב צווארו

עציר נוסף נמצא הבוקר (שבת) ללא רוח חיים בכלא השרון. מדובר במקרה ה-14 מאז תחילת השנה שבו עציר מתאבד בתאו בישראל - עלייה של 40% בהשוואה לשנה הקודמת, שבה אירעו 10 מקרים של התאבדויות עצירים בבתי הכלא.

האיש, שנעצר בחשד לרצח, נמצא בתאו כשהוא תלוי מסולם המיטה העליונה וסדין כרוך סביב צווארו. צוות סוהרים וניידת טיפול נמרץ ניסו להחיות את העציר, אך לבסוף נאלצו לקבוע את מותו.

מקרה ההתאבדות האחרון והמוכר מבינהם, הוא התאבדות העציר אסף גולדרינג בן ה-34, שהואשם ברצח בתו נעה בת ה-3. גולדינג התאבד גם כן בכלא הדרים שבשרון לאחר שקפץ מגובה של כ-3 מטרים לעבר חצר הכלא.

בשירות בתי הסוהר מסבירים כי העציר לא הוגדר כדרוש השגחה, וכי לא נמצאו אצלו נטיות אובדניות. עם זאת, המקרה הועבר לטיפול משטרת ישראל, ותוקם ועדת חקירה של שירות בתי הסוהר לבדיקת נסיבות האירוע.

עציר נוסף שיצר דיון בנושא מידת ההשגחה על עצירים הוא הבדרן דודו טופז ז"ל, שהתאבד בתלייה בבית המעצר ניצן ברמלה לפני כחודשיים. הכשל העיקרי של שב"ס, כך מסתמן, היה הכבל החשמלי שהיה בתאו של טופז. מבדיקה שערכו בשירות בתי הסוהר עלה כי ברז התא בו שהה טופז, תא לאסירים בסיכון, ממוקם בגובה נמוך של 80 ס"מ בלבד - כדי למנוע ניסיונות התאבדות.

אבל טופז, ככל הנראה, התיישב על הרצפה ונחנק למוות. "מי שנחוש לבצע מעשה אובדני אכן יצליח", אמר מפקד מחוז מרכז בשב"ס, גונדר נזים סבטי, לאחר התאבדותו של טופז. "מדי יום אנחנו מונעים מקרים רבים של נסיונות התאבדות בין כתלי בית המעצר".