שטראוס נגד קינדר: משיקה אצבעות שוקולד בהשקעה של 10 מיליון שקל

תנסה לחזק את מעמדה בקטגוריות השוקולד לילדים ■ מנכ"לית חטיבת התענוג בשטראוס, סיגל שילוני: "עלית היתה חייבת להמציא את עצמה מחדש. המותג עלית שהיה גוליבר בארץ הגמדים - הפך לגוליבר בארץ הענקים"

עלית נגד קינדר: קבוצת שטראוס יוצאת במהלך שיווק חדש כדי לחזק את מעמדה בקטגוריות השוקולד הפונות לילדים. היום (א') השיקה הקבוצה סדרה חדשה של שוקולד פרה לילדים, המבודלת מהמוצרים הקודמים של החברה, הן ברמת המוצר והן ברמת החדשנות באריזה.

מדובר במארז המכיל 8 אצבעות שוקולד במגוון טעמים: במילוי קרם חלב וסוכריות קופצות, קרם שוקולד ועדשים וקרם חלב ועוגיות.

היקף ההשקעה במהלך עומד על 10 מיליון שקל, וכולל קמפיין פרסומי ופעילות קד"מ רחבה שתתבצע בעיקר סביב חג חנוכה.

לפי סטורנקסט, שוק השוקולד רשם ב-2008 גידול של 8% והסתכם ב-761 מיליון שקל, לעומת 719 מיליון שקל ב-2007. ב-2008 החזיקה בשטראוס בנתח שוק כספי של 61%, לעומת נתח שוק של 57% בשנת 2007.

המותג קינדר הוא השחקן השני בגודלו בשוק שהחזיק ב-2008 10.4%. עם זאת, המותג קינדר נחשב למותג מוביל בכל הקשור למוצרי שוקולד ייעודיים לילדים.

מנכ"לית חטיבת תענוג והנאה בשטראוס, סיגל שילוני, הודתה היום כי "עלית לא שיחקה המון זמן בגיזרת הילדים. עד היום לא היה לנו מוצר שהוא באמת מוצר לילדים. אנחנו חוזרים למגרש הכי חשוב מבחינתנו".

עם זאת, שילוני הכחישה כי המהלך הוא תשובה למותג קינדר. לדבריה, שטראוס-עלית מצפה לרשום בעקבות המהלך גידול של 5% בנתח השוק הכולל שלה.

"עלית היתה חייבת להמציא את עצמה מחדש. מה שעבד לנו פעם לא ימשיך לעבוד", אמרה שילוני. "המותג עלית היה בעבר קונצנזוס לאומי, אבל המותג שהיה גוליבר בארץ הגמדים - הפך לגוליבר בארץ הענקים. רף הריגוש של הצרכן הולך ועולה. היום הצרכן משלם יותר ומצפה להרבה יותר. יש קושי להבחין בשוני מהותי בין המוצרים. במבחר האינסופי - היכולת לרגש את הצרכן הופך להיות אתגר רציני. מרכז הכבוד עובר ממוצרים לחוויות".

לדבריה, הקושי נובע בין היתר, מהצורך של שטראוס להתמודד עם ענקים בינלאומיים כדוגמת "קונצרן פרארו, המגלגל מכירות של 10 מיליארד דולר, או מארס, שזה ביזנס של 21 מיליארד דולר. הפעילות של שטראוס בתחום הממתקים עומדת בקירוב על מיליארד שקל בשנה בלבד. אני לא חושבת שיש זירה שבה שחקן מקומי כמו עלית צריך להתחרות עם כל השחקנים הגלובליים ברמת תחרות כזאת", אומרת שילוני.

לפני שבוע השיקה שופרסל מותג פרטי של שוקולד המיוצר על-ידי הקונצרן השוויצרי פריי. מאז ההשקה דואגת שופרסל לקדם את המותג הפרטי בעזרת מידוף נפרד בכניסה לסניפים ובאזור הקופות וכן בעזרת בולטות במדפי הקטגוריה.

שילוני הודתה היום כי "יש לשופרסל פוטנציאל מאוד גדול בשוקולד, כמו בכל קטגוריות הפרייבט לייבל שהם נכנסו אליהם".