קול העם

"אורלי וגיא בע"מ", א' 21:00, ערוץ 10

בשקט-בשקט הופכת התוכנית הזאת לקול העם. אולי זו לא "כלבוטק" עם החשיפות הגדולות וההגשה הפומפוזית, זו לא "שומר מסך", שעברה מתחקירים על מקובלים שעושים מעשים מגונים למשהו שהתחקירים שלו הופכים לגדולים יותר כמעט מדי שבוע. אז מה זה כן? תוכנית קטנה שקוראת תיגר על כללי המשחק שרובנו התרגלנו אליהם, ולפיהם אם אתה קטן וחלש ימשיכו לדרוך עליך.

זו תוכנית של מציאות אלטרנטיבית שבה האזרח הקטן, כשהוא חמוש במצלמה של אורלי וגיא, מצליח להשיב מלחמה שערה. נשמע כמעט חתרני נכון? וכשכל העסק הזה ארוז באריזה שאינה משעממת בעליל, לא נצטרף למאבק?

הערב בקרקס

"שמנה מדי לגיל 15", א' 21:30, ערוץ 8 (HOT)

הגיע הזמן להודות באמת: אנחנו לא מפיקים שום תועלת מתוכניות על אנשים שמנים, זולת תחושת הסיפוק העצמי שאופפת אותנו, במיוחד את השמנים שבינינו לאמור: אנחנו אולי סוחבים כמה קילוגרמים מיותרים, אבל לא עד כדי כך! כדי לספק את יצר המציצנות הזה שלנו, ובאופן שאינו שונה מהותית מהדרך שבה היו מציגים פעם בעלי מומים נדירים בקרקס, תוגש לנו הערב נערה בת 15 מאנגליה, ששוקלת כמו 3-4 נערות אחרות בגילה.

היא שמנה עד כדי כך, שהדרך היחידה להציל את עתידה היא לכנס עוד נערים ונערות כמוה לפנימייה מיוחדת שבה ינסו לשנות את הרגלי האכילה והפעילות הגופנית שלהם. אתם, בתמורה, תוכלו לשבת על הכורסה בבית ולצקצק בלשון. תיזהרו רק לא להשמין מנחת.

דיווה

"תמיד אותו חלום", א' 22:00, "HOT 3"

בשבוע שעבר התלהבתי עד אין קץ מהסדרה היפה הזאת. הפרק השני שלה, שישודר הערב, הוא לטעמי הפחות מוצלח בה, בעיקר מפני שהוא מבלה יותר מדי זמן בחדרי ההלבשה שמאחורי הקלעים של מופע הדראג, ופחות מחויב לקידום העלילה. גם כך, השיטוטים של מאיר בעיר הגדולה והמצאתו מחדש בתור דיווה, הם בין הדברים הטובים יותר שייקרו הערב בטלוויזיה שלכם, מה גם שבשבוע הבא ימתין עוד פרק, מעניין יותר.

מלך עכברוש

"אפוקליפסה עכשיו", הגירסה המלאה, א' 22:00, "HOT אקשן"

בעלי הזיכרון הטוב ימהרו להזכיר לי שכבר המלצתי על הסרט הזה בעבר. אבל אני מבקש לנצל דווקא את זיכרונם המופלא ולבקש מהם שיפשפשו בו כדי לומר לי כמה סרטים טובים כאלו כבר יש? 30 שנה חלפו מאז יצר פרנסיס פורד קופולה את יצירת המופת הזאת, בכיכובם של מרטין שין ומרלון ברנדו, והיא עדיין חזקה, סוחפת וצולחת בקלות למעלה משלוש שעות שנדרש להקדיש לה הצופה, התר ביחד עם שין, אחר עקבותיו של ברנדו שהפך למלך בג'ונגלים של קמבודיה.