יותר ממחצית עובדי המשרדים ב
בריטניה "מבלים" בממוצע 40 דקות מדי שבוע בגלישה ב
רשתות חברתיות דוגמת
פייסבוק ו
טוויטר במהלך שעות העבודה. הנזק מכך למעסיקים נאמד ב-1.4 מיליארד ליש"ט (2.3 מיליארד דולר) מדי שנה.
1,460 אנשים השתתפו בסקר שערכה ספקית שירותי טכנולוגיות המידע Morse, ו-57% מהם הודו כי הם גולשים לרשתות חברתיות בזמן העבודה. משך הזמן הממוצע שאנשים אלה מקדישים מדי שבוע לפעילות זו הוא, כאמור, 40 דקות. מדובר למעשה בשבוע עבודה שלם מדי שנה המוקדש אך ורק לגלישה ברשתות חברתיות.
כשני שלישים מהמשתתפים בסקר אמרו כי מעסיקם לא מסר להם הנחיות לגבי השימוש באתר המיקרו-בלוגינג טוויטר במהלך שעות העבודה. שליש מהם אמרו כי הם נחשפו למידע רגיש על מקום העבודה באמצעות רשתות חברתיות. עם זאת, 84% ממשתתפי הסקר סבורים כי אסור למקום העבודה להגביל את המידע שהם מפרסמים בעמודי המשתמש שלהם ברשתות החברתיות.
כללים ברורים
"הפופולריות של אתרי רשתות חברתיות נסקה במהלך השנתיים האחרונות, ועימה גם הפיתוי לגלוש באתרים אלה במשך שעות העבודה, דבר שעלול לפגוע בתפוקה של העובדים", אומר פיליפ וויקס מחברת Morse, שממליצה למעסיקים לא להעלים עין מהגלישה של העובדים ברשתות החברתיות, אלא להחיל כללים ברורים לכך ולהקפיד לאכוף אותם.
אם לא יעשו כן, עלולים המעסיקים למצוא עצמם מתמודדים מול בעיות של ירידה בתפוקת העבודה, נזק תדמיתי ופרצות באבטחת המחשבים במשרד.
בעבר נרשמו מספר מקרים בהם עובדים בחברות גדולות, בהן בריטיש איירוויס ווירג'ין, הציקו ללקוחות באמצעות הרשתות החברתיות וגרמו בכך נזק תדמיתי למקום העבודה שלהם.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.