טבע תוביל גיוס של 8.5 מיליון דולר ל-MGVS לפי שווי של 20 מיליון דולר

תשקיע 4 מיליון דולר, ומשקיעים נוספים יצטרפו וישלימו את הסכום ■ לטבע אופציה לממן את המשך הניסויים בחברה בתמורה למניות נוספות, בהיקף כולל של עשרות מיליוני דולרים

חברת MGVS עומדת לחתום על הסכם השקעה בהיקף של 8.5 מיליון דולר עם חברת טבע והמשקיעים הקיימים בחברה. כך הודיעה היום קרן ההון סיכון תמיר פישמן, בעלת מניות בחברה. המשקיעים הקיימים הם האחים עופר (החברה היא בוגרת חממת ניות שבבעלותם), אביב היי-טק, איתן ורטהיימר ומשקיעים פרטיים.

ההסכם כולל גם אופציה להמשך השקעה על-ידי טבע, עד קבלת אישור לשיווק המוצר.

העסקה תבוצע לפי שווי חברה של 20 מיליון דולר לפני הכסף. טבע תשקיע 4 מיליון דולר מתוך הסבב, ובעלי המניות הקיימים ישקיעו 4.5 מיליון דולר נוספים, מהם 2.5 מיליון דולר על חשבון הלוואות המירות מהעבר. ב-MGVS הושקעו עד היום כ-14 מיליון דולר.

MGVS פיתחה שיטה להנדסה גנטית של תאי החולה, כך שישמשו לטיפול בחסימות כלי דם בגפיים. שני המוצרים המתקדמים שלה כלולים בהסכם הנוכחי.

ההשקעה תשמש למימון ניסוי קליני ראשוני (שלב I/IIa) במוצר הדגל של החברה, לגידול כלי דם חדשים בגפיים. עם סיום הניסוי, בעוד כשנה וחצי, טבע תקבל אופציה להמשיך ולהשקיע את המימון הדרוש להמשך הניסויים בשני המוצרים, השקעה שיכולה להגיע לעשרות מיליוני דולרים, תמורת מניות.

אם וכאשר יתקבל אישור לשיווק אחד המוצרים באירופה או בארה"ב, טבע תקבל את זכויות השיווק למוצר ותקנה החוצה את בעלי המניות הקיימים, באמצעות תשלומי אבני דרך ותמלוגים.

טבע ו-MGVS מנהלות מו"מ סביב הסכם זה כשנתיים. בעבר ביצעה החברה ניסוי ראשוני במוצר, נטול קבוצת ביקורת, על בסיסו הייתה אמורה להתבצע ההשקעה. תוצאות הניסוי ההוא לא סיפקו את טבע, אף שלטענת החברה הן היו טובות. כעת, הותאם ההסכם כך שההשקעה המשמעותית תתבצע רק עם קבלת תוצאות הניסוי השני.