גינדי תקבל מקדמות של 390 מ' ש' על הדירות בפרויקט שרונה

עד כה נחתמו חוזי מכר מחייבים עם 164 רוכשי דירות מתוך 236 רוכשים ■ הרוכשים התחייבו לשלם 35% מערך הדירה תוך חודש ■ פרויקט "שרונה": הפרטים שנותרו מחוץ להדמיית המחשב

רק חודש וחצי חלפו מאז זכתה גינדי החזקות במכרז לבניית 3 המגדלים במתחם דרום הקריה בתל-אביב. הפרסום האגרסיבי בעיתונות ובטלוויזיה וכן ביטול ברגע האחרון של מסיבת עיתונאים שתוכננה בעניין הפרויקט, הוסיפה שמן למדורת השמועות והקשתה להבהיר האם מדובר בהצלחה היסטורית או בכישלון.

השבוע דיווחה גינדי השקעות לעיתונות וכן בפרסומיה כי החברה מכרה עד כה 236 מתוך 324 הדירות בפרויקט שרונה, בהיקף כולל של 814 מיליון שקל, מחיר ממוצע של 3.45 מיליון שקל לדירה. לאור האמור, לחברה נותרו עוד 88 דירות למכירה. בצעד האחרון, שפעילים בשוק הנדל"ן מגדירים כצעד פסיכולוגי-שיווקי, הודיעה החברה כי בעוד כשבועיים, "בתאריך ב-11 בנובמבר תסתיים מכירת הדירות בפרויקט, ויתרת הדירות (ככל שישארו) יהיו בבעלות החברה או יימכרו במועד מאוחר יותר (לא ידוע) ובמחירים גבוהים יותר!" (כך במקור - א' ר').

השאלה המרכזית המסקרנת את שוק הנדל"ן היא מהם הנתונים האמיתיים של המכירות. לאור היותה של גינדי החזקות חברה פרטית, זו משימה לא פשוטה, אך ממידע שהגיע לידי "גלובס" עולה שהנתונים ככל הנראה אמיתיים.

מתחם דרום הקרייה שרונה / הדמיה: קיקה בראז

"אנחנו רוצים לגמור את העסק"

עו"ד שרון מומן סמנכ"ל השיווק של החברה מסר ל"גלובס" כי "מכרנו 236 דירות במחיר ממוצע של כמיליון דולר. יש שמטילים בכך ספק וחבל, כי זו המציאות. הצבנו יעד לסיים את המכירה בנובמבר ובשבועיים הקרובים נמשיך בקצב של 10 דירות ביום. לקחנו בחשבון שיישארו דירות בודדות אבל אנחנו רוצים לגמור את העסק".

לדברי מומן דירות 4 חדרים נמכרו במחירים התחלתיים של 2.3 מיליון שקל ודירות 5 חדרים מ-2.8 מיליון שקל, במחיר ממוצע של כ-5,000 דולר למ"ר. גורמים בענף אמרו בתגובה כי מדובר במחירים שיקשו מאוד על רווחיות הפרויקט, ולכל הפחות יחייבו אותה לסגור עם החברה המבצעת (מו"מ מתקדם מתקיים עם מספר חברות קבלניות בימים אלה) על מחיר ביצוע נמוך וכמעט בלתי אפשרי.

בדיקה שערך "גלובס" המתבססת בין השאר גם על נתונים שהתקבלו בחברה מגלה כי החברה קיבלה כבר עכשיו תקבולים העולים על 170 מיליון שקל. סכום זה מוערך בכ-70% מההוצאות של החברה בגין הזכייה במכרז - הישג הראוי לציון.

מגינדי החזקות נמסר ל"גלובס" כי עם חתימת זיכרון הדברים שולמה מקדמה מיידית של 50 אלף שקל ע"י הרוכשים. על 164 מתוך 236 הדירות שנמכרו נחתמו חוזי מכר מחייבים, ולפי התנאי בהם על הרוכשים להעביר 35% ממחיר הדירה תוך חודש, כאשר עד כה שולמו לדברי גינדי בממוצע שיעור של 30% לכל אחת מהדירות שנמכרו ונחתם בגינם חוזה מכר.

במילים אחרות 69.5% מהדירות עם חוזי מכר משקפים מכירות של כ-566 מיליון שקל, ו-30% משמעותם 170 מיליון שקל שכבר קיבלה החברה בתוספת 3.6 מיליון בגין מקדמות על שאר 68 הדירות.

לפי מחיר ממוצע של 3.45 מיליון שקל לדירה סך המכירות יעמוד על כ-1.1 מיליארד שקל (לא כולל שטחים מסחריים בתחתית המגדלים), כך שהמקדמות יגיעו ל-390 מיליון שקל.