הושלם השלב הראשון בהשתלטות של חגי שלום על טיב טעם

רכש מניות אנטר הולדינגס תמורת 38 מיליון שקל ■ הסכם הרכישה יובא לאישור בעלי האג"ח של אנטר בשבוע הבא ■ במקביל הגיש הצעת רכש לאג"ח של אנטר במקרה שההסכם לא יאושר

העברת השליטה ברשת המזון טיב טעם לידיו של חגי שלום, הבעלים של חברת הארגז, התקדמה היום (ד') שלב נוסף - עם הכרזת נאמן האג"ח של אנטר הולדינגס (בהקפאת הליכים) על כינוס אסיפת בעלי אג"ח לאישור מכירת מניות אנטר בטיב טעם (38.12%) לידי שלום תמורת 38 מיליון שקל.

באסיפה, שנקבעה ל-3 בנובמבר, צפויה החלטת המכירה לעבור ברוב של בעלי האג"ח, ומשם תמשיך לאישורו של בית המשפט.

במקביל פרסמה היום חברת הארגז של חגי שלום הצעת רכש למלוא איגרות החוב מסדרה ב' שבידי בעלי האג"ח של אנטר, עבורן משועבדות מניות טיב טעם. הצעת הרכש של שלום לאג"ח מעניקה סוג של ביטוח לבעליהן, כך שבכל מקרה ייפגשו בסופו של דבר עם כספם - גם במקרה שעסקת מכירת המניות לא תעבור את אישור בית המשפט.

בהסכם בין הצדדים נקבע כי אם מכירת המניות לא תצא אל הפועל, תינתן לשלום תקופה נוספת לנסות ולהשלימה עד יוני 2010, ואם לא יצליח בכך עד אז, התמורה בעבור רכישת האג"ח - שתועבר לנאמן עד אמצע נובמבר - תימסר לבעלי האג"ח.

על-פי הצעת הרכש תשלם הארגז 46.06 אגורות לכל 1 שקל ערך נקוב של איגרות החוב - פחות ממחצית השווי המקורי בהנפקת האג"ח, אך בפרמיה של 38.4% על ממוצע מחיר האג"ח בשוק ב-3 החודשים האחרונים. בתגובה לדיווחי החברה היום לבורסה, עלה מחיר האג"ח של החברה ב-%8.4 ל-42.72 אגורות.

חלק מבעלי האג"ח מורווחים

עבור בעלי האג"ח של אנטר מדובר בסוג של הצלחה, שכן לאחר מאבק עם בעל השליטה הנוכחי בטיב טעם, קובי טרייביטש, הם מצליחים להשיג בחזרה חלק מהחוב המקורי של אנטר כלפיהם.

בעלי אג"ח שרכשו אותן בהנפקה לפני 3 שנים ועודם מחזיקים בהן מפסידים כמובן מהעסקה, שקיזזה ביותר ממחצית את שווי השקעתם. אך מנגד בעלי האג"ח שרכשו אותן במחיר נמוך מ-46 אגורות הצליחו להרוויח - ובמקרים מסוימים מדובר אף בעשרות אחוזים מעל המחיר בו רכשו את האג"ח בשוק.

את בעלי האג"ח ייצגו בעסקה עוה"ד רענן קליר ואלון בנימיני, ואת חברת הארגז ייצג משרד עוה"ד שטיינמץ-הרינג-גורמן.

ההסכם בין בעלי האג"ח של אנטר לחגי שלום מגיע שבוע לאחר חתימת ההסכם בין שלום לקובי טרייביטש, לפיו השליטה בטיב טעם תועבר לידי שלום וקבוצת הארגז. שלום יעמיד במסגרת ההסכם הלוואת בעלים בסך 32 מיליון שקל לטיב טעם, על מנת שזו תוכל לפרוע את חובה לבעלי האג"ח בסוף נובמבר. בהמשך יוענקו לשלום אופציות לרכישת 6% ממניות טיב טעם שבידי טריביטש וצחי ליפקה, בעל מניות נוסף.

הכנסת שלום לטיב טעם נחשבת לניצחון עבור טרייביטש, מייסד החברה, למרות הוויתור על השליטה. טרייביטש הצליח במהלך למנוע את הצנחתו של שותף - שלא בהסכמתו - מטעם בעלי האג"ח. האחרונים ביקשו למכור את המניות שברשותם, בכדי למקסם את ההחזר מהאג"ח, ובחודשים האחרונים ניהלו משא-ומתן עם מספר שחקנים בולטים בשוק הקמעונאות המקומי.