א-שאפעי לא השאיר ברירה

הכתב הוותיק ידע מה ההשלכות של עיתוי פרסום ספרו, אך החליט בכל זאת לפרסמו

לפני כחודש וחצי הושעה מעבודתו סלימאן א-שאפעי, הכתב לענייני ערבים של חדשות ערוץ 2, לאחר שכתב ספר על פרשת חטיפת גלעד שליט עבור גוף תקשורת מתחרה - הוצאת "ידיעות אחרונות" - זאת מבלי ליידע על כך את מנהליו. השבוע הוא פוטר. עבור אבי וייס, מנכ"ל חברת החדשות, לא היה מנוס מן ההחלטה.

סלימאן א-שאפעי / צלם: אבשלום ששוני

כתיבת הספר העמידה את א-שאפעי בניגוד עניינים. מסמכים וגילויים חדשים בפרשת גלעד שליט, אותם חשף א-שאפעי, פורסמו ב"ידיעות אחרונות" ולא בערוץ 2 - הגוף שמשלם את משכורתו. מסמכים אלה שולבו בכתב-היד, והיו מצויים בידי א-שאפעי זמן רב, אולם הוא העדיף לשמור את חשיפתם לזמן מוצלח יותר: תקופת קידום המכירות של הספר.

ההתנהלות הזו עלתה לו במשרתו, אך ההפסד אינו רק שלו. גם ערוץ 2 הפסיד - קשריו העמוקים של א-שאפעי עם בכירים בחמאס הפכו אותו לנכס עבור חברת החדשות.

מושאי הסיקור של א-שאפעי, הפלסטינים תושבי הרשות, הפסידו אף הם: במשך 14 שנים א-שאפעי היה עבורם צינור להעברת מידע לצופי חדשות ערוץ 2. לעתים הצינור היה מסתלסל והופך לשופר.

האם כל זה היה קורה אם א-שאפעי היה שומר על איפוק? הכתב הוותיק מן הסתם ידע מהן ההשלכות של עיתוי הוצאת הספר, אך החליט בכל זאת לפרסמו בזמן שהמשא-ומתן הרגיש בין מדינת ישראל לרשות הפלסטינית עודו מתנהל, בזמן שנעשים מאמצים מצד גורמים שונים לחלץ את שליט ממקום שביו, ובזמן בו התקשורת נאחזת בכל בדל מידע חדש כמו היה זה אוויר לנשימה.