מיום ראשון: חברות הסלולר לא יפלו לקוחות ש"היגרו" מהמתחרות

ההחלטה - בעקבות בדיקת משרד התקשורת שגילתה כי החברות כורכות מכירת מכשירים במכירת שירותים ■ לקוח שרכש למשל Nokia N96 בחנות והצטרף כמנוי לאחת הרשתות, יקבל 90 שקל בחודש מ-200 דקות שיחה

במטרה להקל על צרכנים הרוכשים מכשירים מחוץ לחברות הסלולר או מניידים את המספר, יחויבו חברות הסלולר החל מיום ראשון (1.11) להעניק ללקוחות אלה את אותם תנאים והטבות שהן נותנות למי שרכשו את הטלפונים ישירות מהן - כך נודע ל"גלובס".

"בעקבות ההחלטה הלקוח יוכל גם לעבור מחברה לחברה עם מכשירו וגם ליהנות מהטבות כמו זיכוי בזמן אוויר", מסביר שר התקשורת משה כחלון.

ההחלטה התקבלה בעקבות בדיקה של משרד התקשורת, שגילתה כי חברות הסלולר כורכות את מכירת המכשירים עם מכירת שירותים סלולריים למנוי. כך, מנוי המצטרף לרשת סלולרית בדרך-כלל רוכש טלפון כחלק מהסכם ההתקשרות, ומקבל הנחה מתמשכת הנגזרת מהיקף צריכת זמן אוויר (זיכוי חודשי המותנה בחיובי חשבונית בהתאם לזמן אוויר). הטבות אלה מעתה יוענקו גם ללקוח שברשותו מכשיר שרכש במקום אחר, לאחר שיציג אישור קנייה בארץ או בחו"ל הכולל תאריך רכישה וסכום.

לשם ההמחשה מפרסם משרד התקשורת את הדוגמאות הבאות:

אדם רכש בחנות פרטית מכשיר מדגם Nokia N96 וביקש להצטרף כמנוי לרשת מסוימת בה מכשיר זה נמכר ב-3,600 שקל ב-36 תשלומים (100 שקל לחודש). למדברים בכ-200 שקל מעניקה אותה רשת זיכוי של 90 שקל. לפי התיקון החדש, אותו זיכוי באותם תנאים יוענק גם למי שרכש מכשיר כזה בחנות פרטית.

דוגמה אחרת מתייחסת למכשיר מדגם Nokia 6600 fold שרכש לקוח שהצטרף לחברה אחרת, ב-2,124 שקל ב-36 תשלומים (59 שקל לחודש). החברה מעניקה זיכוי של 30 שקל בחודש בו נעשה שימוש ב-100 שקל וזיכוי של 59 שקל בחודש בו נעשה שימוש מ-200 שקל. כעבור 20 חודשים, המנוי בוחר לעבור לחברה מתחרה שבה מחיר מכשיר הוא 1,944 שקל ב-36 תשלומים (54 שקל לחודש), כולל זיכוי מלא למדברים מ-150 שקל בחודש. לאותו זיכוי יהיה זכאי גם המתנייד החדש.