מסתמן: שכר הפרקליטים בתיקי ני"ע בפרקליטות יוצמד לשכר ברשות ני"ע

רשות ני"ע ומשרד המשפטים מנהלים מו"מ מול הממונה על השכר באוצר לשינוי בתנאי העבודה של הפרקליטים בפרקליטות מיסוי וכלכלה העוסקים בתיקי ני"ע ■ מדובר ב-15 עו"ד שמזה שנים יש אנומליה מסוימת במעמדם

רשות ניירות ערך ומשרד המשפטים מנהלים משא-ומתן מול הממונה על השכר באוצר לשינוי בתנאי העבודה של הפרקליטים בפרקליטות מיסוי וכלכלה העוסקים בתיקי ניירות ערך, כך ששכרם יוצמד לשכר עובדי רשות ניירות ערך במקום לשכר הפרקליטים - כך נודע ל"גלובס".

המגעים בין הרשות לבין הפרקליטות מתייחסים למעמדם של 15 פרקליטים, שמזה שנים יש אנומליה מסוימת במעמדם. מצד אחד הם כפופים מינהלית לרשות ניירות ערך, נחשבים לעובדי הרשות, ושכרם משולם על-ידי הרשות. ואולם, מצד שני הם כפופים מקצועית לפרקליטת המחוז, עו"ד אלה רובינק, מאחר שהם נחשבים לעובדים חיצוניים של משרד המשפטים, ולכן הם גם מנועים מלהתמודד על מכרזים של משרד המשפטים.

למעשה, פרקליטים אלה מוגבלים פעמיים: הם גם מנועים מלהתמודד על מכרזים, וגם מנועים מלהתקדם בסולם השכר.

על רקע זה ניהלה רשות ניירות ערך בחודשים האחרונים מגעים עם הפרקליטות בנושא. הפיתרון שהתגבש הינו שהפרקליטים ימשיכו להיות עובדי רשות ניירות ערך, ימשיכו להיות כפופים מקצועית לפרקליטת המחוז, ואולם שכרם יוצמד לשכר ברשות ניירות ערך, כך שחלקם יוכלו להגדיל את שכרם. עם זאת, לא יבוטל האיסור המוטל עליהם להתמודד על מכרזים של משרד המשפטים.

גורמים ברשות ניירות ערך הבהירו, כי הפרקליטים ימשיכו להיות כפופים מקצועית באופן מוחלט לפרקליטת המחוז, וכי "לרשות אין שום כוונה לנהל אותם".

ההסכמות שגובשו בין רשות ניירות ערך לבין הפרקליטות בעניין נדונות כעת בפני הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, שכן הן דורשות את אישורו.