"מעולם לא נקבתי בסכום של מיליארד ש' כתנאי להישארות לבייב בעל שליטה"

רועי ורמוס, מנכ"ל פסגות: "השגנו הסדר שאין בו שום ויתור על חוב, וטמון בו גם אפסייד עתידי" ■ "מטרתנו היא לשמור על זכויות ציבור החוסכים ומחזיקי האג"ח, ולא לפגוע בלבייב באופן אישי"

על אף שלא כל דרישותיו המקוריות נענו, רועי ורמוס, מנכ"ל פסגות, המחזיק הגדול ביותר באג"ח של אפריקה ישראל, נשמע היום מרוצה. "הצבנו לעצמנו שתי מטרות מאד ברורות: שלא יהיה ויתור חד צדדי על חוב, ושאם בעל השליטה יהיה מעוניין להמשיך ולשלוט בחברה, זה יהיה כרוך בהזרמה משמעותית של כסף" הוא אומר. "שתי מטרות אלה, לאחר מו"מ קשה, הושגו מבחינתנו באופן מלא".

ורמוס מסביר כי "המטרה הראשונה הושגה בכך שהשגנו חבילה (מזומן, אג"ח חדשות ומניות, ת.ק, ע.א.) שאין בה שום ויתור על חוב, וטמון בה גם אפסייד עתידי. לגבי המטרה השנייה, לא ראיתי הרבה מקרים בישראל בהם אדם פרטי מזרים 750 מיליון שקל, ויורד מאחזקה ב-75% ממניות החברה לכ-53%. חשוב להבין שהמטרה שלנו היא לעמוד על הזכויות של ציבור החוסכים ומחזיקי האג"ח, ולא לפגוע בלבייב באופן אישי".

*ההסדר טוב גם ללבייב?

"אני לא מעוניין לתת לו ציונים. אני מאמין שהזרמת סכום כה משמעותי בימים אלה, מעידה על האמון הגדול שיש לו בחברה".

*הצהרת שתדרוש הזרמה של לפחות מיליארד שקל כתנאי להישארות לבייב בעל שליטה, אך הסתפקת ב-750 מיליון שקל.

"מעולם לא נקבתי בסכום של מיליארד שקל. ובכל מקרה, במו"מ מסתכלים על החבילה הכוללת, והיא במקרה זה יותר מאשר ראויה".

*איימת שתפרוש מהנציגות אם שווי החברה יעמוד על 2 מיליארד שקל. התפשרת?

"שווי החברה נקבע על 2 מיליארד שקל, תוך כדי שינוי מהותי של מתווה העסקה. כשדובר על שווי של 1.2 מיליארד שקל, דובר רק על הזרמה של בעל השליטה. אבל המבנה שונה למתווה של הנפקת זכויות, ולכך יש להוסיף את דיווחי החברה במהלך הפגישה, על גידול צפוי בהונה העצמי בעקבות פרויקט הניו יורק טיימס. בסופו של דבר, ההון העצמי של אפריקה יעמוד על למעלה מ-4.5 מיליארד שקל, ולכן שווי חברה של 2 מיליארד שקל הוא הוגן".

"המוסדיים יעמדו על עקרונותיהם"

*הייתה טענה ההתבטאויות שלך בתקשורת הזיקו למו"מ?

"יש לי הערכה לקולגות שלי, אבל כשאתה מנהל כספי ציבור, שקיפות גבוהה כלפי העמיתים מצד אחד - שהרי בסופו של דבר הם משלמים לנו דמי ניהול, ואנחנו חייבים להם דין וחשבון - ומוכנות לקבל ביקורת מצד שני, הן חלק מהעניין".

*זו באמת התוצאה הטובה ביותר שיכולתם להגיע אליה?

"בחנו לכל אורך כל הדרך מהי החבילה שתיתן את התוצאה הטובה יותר, בסיכון הנמוך ביותר, ולכן גם לא שללנו גם אופציה של פירוק או הסדר תחת בית משפט. בסופו של דבר, ולאחר התקדמות משמעותית מצד אפריקה ולבייב, השתכנענו בנציגות בקונצנזוס מלא שההצעה האחרונה שקיבלנו מהחברה טובה מכל אופציה אחרת, שעשויים להיות בה סיכונים שאינם ידועים מראש".

*האם שאר הלווים הגדולים יכולים ללמוד משהו מהתנהלות המוסדיים בהסדר של אפריקה?

"הגופים המוסדיים עמדו פה בצורה מלאה על העקרונות, והם ימשיכו לעמוד עליהם גם בעתיד, תוך נקיטת גישה פרקטית ולא אישית, שמטרתה השגת התוצאה הטובה ביותר עבור הציבור".

גם שאר חברי נציגות האג"ח נשמעו מרוצים היום. "מדובר בהסדר טוב", אמר אמיר הסל, מנהל חטיבת ההשקעות בהראל. "עמדנו בפרמטר שהצבנו לעצמנו, של השגת שווי מקסימלי לעמיתים. ביום ההסדר אנו מקבלים תמורה בהיקף שקרוב מאוד לערך המתואם, ובהמשך הסבירות גבוהה שנקבל תמורה שהיא מעל לערך המתואם של האג"ח", ציין. *