פובליסיס ישראל משיקה מערכת למדידה וניתוח של הפעילות במדיה החברתית

המערכת, שפותחה במשך כשנתיים, עתידה להתחרות במערכת הניטור וניתוח התוכן באזילה וב-Twisted fly

"פובליסיס ישראל משיקה מערכת המיועדת למדידה והערכה של פעילות שיווקית המתבצעת בפלטפורמות מדיה חברתית כגון טוויטר, פייסבוק ויו-טיוב" - כך כתב אתמול (א') ינון לנדנברג, מנהל האינטראקציה הראשי של אידיאולוג'יק וחבר הנהלת פובליסיס, בבלוג החברה.

לנדנברג סיפר ל"גלובס" כי מדובר במערכת שתשרת רק את הלקוחות שלו, במטרה "לתת להם יתרון תחרותי אל מול המתחרים. המערכת, שפותחה במשך כשנתיים בהשקעה מוערכת של מאות אלפי דולרים, עתידה להתחרות בחברות התמחות בניטור וניתוח תוכן במדיה חברתית, כגון באזילה או Twisted Fly.

אולם, לנדנברג סבור כי המערכת של פובליסיס תשלב את כל היכולות שמציעות שחקניות אחרות בתחום: "לאסוף נתונים זה קל, אבל השאלה היא איך מנתחים אותם", הוא אומר. "היתרון המשמעותי של המערכת היא האפשרות לבחון מעגלי השפעה של המסר, מעבר לתגובה או פרסום ישיר. על-ידי בחינת מעגלי ההשפעה ניתן להגיע לריץ' (חשיפה, נ"פ) של פעילויות שיווקיות בעולם החברתי האינטרנטי".

עוד נכתב בפוסט כי המערכת יודעת לנטר הופעה של מילים ספציפיות בשיחה המקוונת ומתבססת על מאפיינים של בינה מלאכותית, המאפשרים את זיהוי הקונטקסט של השיחה ואת תיוגה כבעלת גוון חיובי או שלילי ביחס למותג או נושא מסוים. היתרון המשמעותי ביותר של המערכת היא האפשרות לבחון מעגלי השפעה של המסר מעבר לתגובה או פרסום ישיר.

לנדנברג הוסיף כי "כבר לפני מספר שנים זיהינו את החשיבות הרבה שבכניסה לעולמות המדיה החברתית. זהו תחום בתול, אך לנו יש כבר ניסיון רב בעבודה בו ובשילוב לקוחותינו בשיחה המקוונת. לאור זאת, קיבלנו החלטה כבר לפני שנתיים להשקיע משאבים ולפתח מערכת שתדע למדוד ולספק נתונים לגבי פעילות של גופים מסחריים בפלטפורמות מדיה חברתית".

לדבריו, "המערכת יודעת לספק נתונים שמאפשרים לנו להציג את תוצאות הפעילות שלנו ללקוחות בשפה שהם מבינים. בנוסף, המערכת מאפשרת לנו ללמוד ולשפר מקמפיין לקמפיין. אין ספק כי לא ניתן להישאר אך ורק במעקב אחרי הופעות שם המותג כפי שעושות מערכות קיימות בשוק, ויש צורך בבחינה עמוקה יותר של מעורבות הצרכנים במותגים. אני משוכנע כי שאר החברות שפועלות בתחום יספקו שירות זה בקרוב מאוד ללקוחותיהם".

בבעלות קבוצת פובליסיס ישראל 4 חברות אינטראקטיב - אידיאולוג'יק, סאצ'י אינטראקטיב, ארק אינטראקטיב, וובאימג', וכן חברה המתמחה בתכנון ורכש מדיה מקוונת (פובליסיס נט-מדיה).