המושיע של סוני חוזר בגדול

משחק ההרפתקאות Uncharted 2 הבלעדי לפלייסטיישן מסייע לסוני לשמור על מיקומה

קונסולת הפלייסטיישן 3 עוברת תקופה טובה מאוד מבחינת מכירות מכשירים, ועוזרת לסוני להתחרות בכבוד מול יצרניות כמו נינטנדו עם ה-wii שלה וה-Xbox 360 של מיקרוסופט.

נקודת המפנה במכירות של סוני הגיעה בזכות הורדת מחיר הקונסולה ב-100 דולר, כך שמחירה כעת הוא 299 דולר. לכך צריך להוסיף כי סוני שיחררה גירסה חדשה של הפלייסטיישן 3 במראה דק יותר ועם כונן קשיח וגדול יותר, שתרם לבאזז המחודש.

אחת הנקודות החשובות ביצירת קהל מעריצים נאמן לקונסולה של חברה מסוימת הוא המשחקים. יצרניות הקונסולות מנסות שהמכשיר שלהן יזכה בכמה שיותר משחקים בלעדיים, שיגרמו לגיימרים להעדיף את מכונת המשחקים שלהן על-פני המתחרות. בין הכותרים המצליחים שמגיעים בבלעדיות לחלק מהקונסולות, אפשר לציין את סדרת Halo שיוצאת רק ל-Xbox או Killzone שיוצאת רק לפלייסטיישן.

לאחרונה יצא בעולם וגם בישראל משחק הפעולה ההרפתקאות Uncharted 2, לו חיכו מיליוני מעריצים מכל העולם. המשחק החדש מכר 300,000 עותקים ביום הראשון שלו בארה"ב ו-1.17 מיליון עותקים בשבועיים הראשונים שלו בעולם. למזלה של סוני, Uncharted 2, כמו החלק הראשון בסדרה, הוא משחק בלעדי לקונסולת הפלייסטיישן.

Uncharted הוא מעין גרסה גירסה גברית לסדרת טומב ריידר שהביאה לעולם את לארה קרופט.

במשחק הזה מככב נייתן דרייאק - מחפש אוצרות עתיקים, שנקלע בחלק הקודם לסכסוכים עם עולם הפשע. בחלק החדש, דרייאק יוצא בעקבות האוצרות האבודים של מרקו פולו - סוחר וחוקר ארצות ונציאני שאיבד צי ספינות עמוסות שלל בים. דרייאק מחליט לצאת לחפש אחר האוצרות, אבל במהרה הסיפור מתחיל להסתבך.

החברים של דרייאק הם לא חברים אמיתיים, אויבים חדשים צצים בלי הרף, והשחקנים מבקרים בזכות כך במספר אתרים מעניינים בעולם כמו נאפל, טיבט ואיסטנבול. בזכות המנוע הגרפי המצוין הסביבה והדמויות מוצגות באיכות גבוהה, כך שהביקור בערים האלה ישאיר אתכם פעורי פה.

ייחודו של Uncharted הוא שהוא משלב מספר סוגי משחק יחדיו, כך שתוכלו למצוא את עצמכם פותרים חידות שונות, משתתפים במרדפים וגם מתמודדים עם קרבות ירי, שעושים בית-ספר למשחקי פעולה.

יציאתו של Uncharted 2 ואיכותו המצוינת של המשחק הם מהווים גורם חשוב עבור סוני לשמירת מיקומה בשוק הקונסולות, לאחר שבחודש ספטמבר הצליחה בפעם הראשונה להגיע למקום הראשון במכירות הקונסולות בארה"ב.

על-פי נתונים של חברת המחקר NPD לחודש ספטמבר האחרון, בשוק האמריקני נמכרו 491,800 קונסולות פלייסטיישן 3, לעומת 462,800 יחידות מה-Wii ו-352,600 יחידות מה-Xbox.