שטייניץ: "האוצר אינו שבוי בידיו של אף בעל הון או טייקון"

שר האוצר בגלי צה"ל: "אם העניינים בדיסקונט יגיעו לכלל הדחה ואסיפה כללית - נפעיל את שיקול הדעת שלנו לפי טובת הכלכלה, הציבור והבנק" ■ בכנס החשכ"ל בירושלים: "עלינו להיות זהירים - צפויים זעזועי משנה"

"בכל מקום שבו יש לאוצר שיקול דעת הוא יפעיל אותו עפ"י טובת הציבור והכלכלה. האוצר אינו שבוי בידיו של אף בעל הון קבוצת שליטה או טייקון" - כך אמר הבוקר (ד') שר האוצר, יובל שטייניץ, בראיון לגלי צה"ל שבו נשאל "למה אתה מתערב בעניינים פנימיים בין בעלי בנק דיסקונט לבין היו"ר שלמה זהר?

"אם הדברים היו נפתרים בתוך בנק דיסקונט ודאי שהיינו מקבלים את המוגמר, אלא אם היה מסתבר שדברים הם לא תקינים - ובענין הזה אני סומך על המפקח על הבנקים. אם הדברים יגיעו לכלל הדחה ואסיפה כללית, אל תתפלא אם נפעיל את שיקול הדעת שלנו בצורה הכי מקצועית, הכי עניינית, ושמושפעת מטובת הכלכלה, הציבור והבנק".

- האם זה נכון שמשפחת ברונפמן הטעתה את משרדך ואמרה שזהר התפטר מרצון?

"אני לא רוצה להגיב על זה. אמרתי כל מה שהיה לי לומר בעניין. הבהרתי את גישתו הקונסיסטנטית של משרד האוצר: הוא לא שבוי, לא נלחץ ולא מושפע משום קבוצה כזאת או אחרת".

בהתייחסו להצטרפות לארגון ה-OECD אמר שר האוצר: "אנחנו מניחים שב-2010 נזכה להצטרף למועדון המדינות היוקרתי בעולם".

שטייניץ בכנס החשכ"ל: "יש להיות זהירים - צפויים זעזועי משנה"

שר האוצר נשא היום דברי פתיחה בכנס השנתי של החשכ"ל בירושלים. "עד שנת 2016 יירדו מיסי החברות והמסים ליחידים בצורה משמעותית", אמר. "ההתאוששות שאנו מבחינים בה נמצאת בתחילתה. העניינים עדיין לא פשוטים, ובהמשך יהיו מהמורות וזעזועי משנה. אנו צריכים להיות זהירים".

על ילדי העובדים הזרים: "נפעל בנחישות וברגישות"

"יש למדינת ישראל צורך חיוני וקריטי לצמצם את מספר העובדים הזרים, בעיקר הבלתי חוקיים", אמר שטייניץ בראיון לגלי צה"ל. "אנחנו נסייע לשר הפנים לפעול בענין הילדים בנחישות וברגישות - בשילוב הנכון. ראש הממשלה כבר הודיע שהם יוכלו להמשיך את שנת הלימודים, ואז, לגבי חלק מהילדים כבר נקבע שהם יכולים להישאר כאן. לגבי חלק מהילדים נקבע - גם בבג"ץ, שאפשר להרחיק את משפחותיהם ואותם".

"אם יהיה מצב שבו ילד בארץ הוא תעודת ביטוח שמאפשרת לעובד זר להישאר כאן לנצח, התופעה תגדל במהירות", אמר שטייניץ.