מנכ"ל אלווריון: "2010 היא שנה בה אפשר להשיג רווחיות יותר טובה"

אלווריון חזרה לרווח צנוע ודיווחה על הכנסות של 58.4 מיליון דולר ■ משלוחי ה-WiMAX ירדו ב-4% בהשוואה לרבעון הקודם לרמה של 37.5 מיליון דולר - כתוצאה מדחיית פרויקטים ■ צופה הכנסות של 55-63 מיליון דולר ברבעון הרביעי

דוחות הרבעון השלישי של אלווריון יהיו האחרונים עליהם חתום המנכ"ל היוצא, צביקה פרידמן. אלה הם דו"חות בהם מצד אחד חזרה אלווריון לרווח ורשמה רווחיות גולמית גבוהה, אולם מצד שני היא דיווחה בהם על ירידה בהכנסות מתחום הליבה שלה, ה-WiMAX, ועל תזרים שלילי מפעילות בגובה 4.7 מיליון דולר. המשקיעים בתל אביב, עושה רושם, בחרו להסתכל על הצד האופטימי של דוחות החברה המספקת מערכות תקשורת אלחוטיות בפס רחב.

"כמו שציפינו, היה שיפור קל בתוצאות", אומר פרידמן. "יישמנו תוכנית להפחתת הוצאות וכבר רואים את השפעתה - רווח נקי קטן Non-GAAP ברבעון ומתחילת השנה. זה לא שהמשבר נגמר, אבל התארגנו יפה, ולמרות כל האתגרים השגנו את מה שרצינו".

ההכנסות ברבעון עמדו על 58.4 מיליון דולר, בדומה לרבעון הקודם, אך זוהי ירידה של 21% בהשוואה לרבעון המקביל. שיעור הרווח הגולמי היה 47% בזכות תמהיל מכירות המוצרים ברבעון, אך בטווח הארוך הוא צפוי לעמוד על כ-45%.

הכנסות ה-WiMAX ירדו ב-10% ל-40.5 מיליון דולר, וגם במשלוחי ה-WiMAX הייתה ירידה של 4% ל-37.5 מיליון דולר. פרידמן סבור שלא מדובר במגמה שלילית בשוק הזה. "האתגרים נובעים מדחיית החלטות של רגולטורים, ולא מפרויקטים שבוטלו או שהפסדנו בהם", הוא אומר. "שוק ה-WiMAX ימשיך לגדול ואנחנו איתו".

"בין שלושת הראשונים"

לדבריו, הביקוש וההתעניינות חזרו לרמה של הרבעון המקביל, וחלק מהמתחרים נעלמו מהשוק. ברבעון הקודם הייתה אלווריון בעלת נתח השוק הגבוה ביותר. "לא תמיד נהיה מספר אחת, אבל נהיה בין שלושת הראשונים", מבטיח פרידמן. במהלך הרבעון נבחרה אלווריון על-ידי Clearwire כספקית שלה באירופה, ובהודו פורסם שהיא עברה שלב במכרז BSNL.

ברמת המכירות הנוכחית אלווריון עדיין מפסידה כמיליון דולר על בסיס GAAP, אך בבסיס Non-GAAP היא חוזרת לרווחיות צנועה של 178 אלף דולר (0 סנט למניה). ברבעון הבא צופה אלווריון הכנסות של 55-63 מיליון דולר לעומת תחזית השוק ל-64.4 מיליון דולר, והפסד Non-GAAP למניה של 4 סנט, עד רווח של 2 סנט, לעומת תחזית השוק שעומדת על רווח של סנט אחד.

אם אכן כך יהיה תסתיים 2009 עם הכנסות של 240-248 מיליון דולר, ירידה של 11.8%-14.7% לעומת 2008, ושורה תחתונה שתנוע בין הפסד של 3 סנט למניה לרווח של 3 סנט למניה.

ב-2010 אלווריון מצפה שנקודת האיזון הרבעונית שלה תהיה 58 מיליון דולר, גם ברווחיות גולמית של 45%. "אנחנו מסתכלים על 2010 כעל שנה בה אפשר לגדול הדרגתית בהכנסות, ולהשיג רווחיות יותר טובה", אומר פרידמן.

"יש אלמנטים חיצוניים כמו מועד מתן רישיונות והתקדמות של חבילות סיוע ממשלתיות, אבל אנחנו מתארגנים בהתאם כדי להיות רווחיים גם ברמת מכירות יותר נמוכה".