GM מחליטה לא למכור את אופל; מארגנת מחדש פעילותה באירופה

מועצת המנהלים הביעה דאגה כי מכירת אופל למגנה הקנדית עלולה ליצור תחרות ביניהן בשווקים המתפתחים ■ תוכנית הארגון מחדש תעלה כ-4.4 מיליארד דולר ■ החברה מקווה לקבל תמיכה מממשלות אירופה

יצרנית הרכב האמריקנית, ג'נרל מוטורס, החליטה אמש (ג') לא למכור את אופל הגרמנית למגנה הקנדית. לפני כחודש, הסכימה החברה למכור את אופל למגנה, ספקית חלקי רכב קנדית, כדי לגייס מזומנים לחברה.

בפגישת הדירקטוריון שנערכה אמש בדטרויט, הביעה מועצת המנהלים דאגה כי המכירה המתוכננת של אופל עלולה ליצור תחרות בין שתי היצרניות בשווקים מתפתחים (למשל, רוסיה), על רקע התאוששות הכלכלית העולמית. כתוצאה מזה, היא החליטה לבטל את התוכנית.

יצרנית הרכב מתכננת גם לארגן מחדש את הפעילות שלה באירופה בעלות של כ-3 מיליארד יורו (4.4 מיליארד דולר).

"ג'נרל מוטורס תציג בקרוב את תוכנית הארגון מחדש שלה לממשלת גרמניה וממשלות אחרות, החברה מקווה לקבל התייחסות חיובית למימון התוכנית", אמר פריץ הנדרסון, נשיא ומנכ"ל ג'נרל מוטורס.