בקשה לייצוגית נגד לוח ידיעות: גובה כסף עבור שירות שלא סופק

לטענת התובע, הלוח גובה תשלום עבור עיון במחירון האינטרנטי, וכאשר הרכב אותו מחפש הצרכן אינו נמצא במחירון - התוצאה היא שהוא מחוייב עבור שירות שלא סופק לו

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה בקשה לאשר תביעה ייצוגית נגד לוח "ידיעות אחרונות", בטענה להטעיית צרכנים וגביית כספים עבור שירות שלא סופק.

התובע, ד"ר צבי ברק, מציין כי הלוח מספק שירות באמצעות אתר האינטרנט winwin, שבאמצעותו ניתן לעיין במחירון כלי הרכב של יצחק לוי בעלות ממוצעת של 0.5 שקל לדקה.

לטענת התובע, הלוח גובה תשלום עבור העיון במחירון האינטרנטי על-ידי כך שעל הצרכן לחייג למספר סלולרי ולשלם לחברת אורנג' עבור הדקות בהן היה מחובר, והלוח כנראה מקבל עמלה מאורנג'.

ואולם, לדברי התובע, הבעיה מתעוררת כאשר הרכב אותו מחפש הצרכן אינו נמצא במחירון, והתוצאה היא שהוא חוייב עבור שירות שלא סופק לו.

לטענת התובע, על הלוח היה לאפשר לצרכן לראות את רשימת הדגמים שנכללת במחירון לפני שגביית התשלום עבור השירות החלה, ורק אם נמצא הרכב במחירון האינטרנטי - רשאי הלוח להתחיל לגבות תשלום עבור השירות.

התובע מבקש מבית המשפט לחייב את הלוח להשיב לצרכנים את הסכומים שגבתה מהם אורנג' בגין השירות שלא סופק להם; ולהורות ללוח להפסיק להטעות את הצרכנים ולתקן את אתר האינטרנט, כך שחובת הגילוי ואיסור ההטעיה יקוימו.

טרם התקבלה תגובת לוח "ידיעות אחרונות". (ת.א. 2175/09).