הנטישה היפנית הגדולה: גם טויוטה עוזבת את הפורמולה 1

אחרי שהונדה עזבה את המירוצים בדצמבר האחרון, ואחרי שיצרנית הצמיגים ברידג'סטון הודיעה כי לא תחדש את חוזה העבודה עם הענף, עכשיו גם טויוטה מצטרפת לרשימת הגופים היפניים שפורשים מהפורמולה 1

במסיבת עיתונאים אמוציונאלית במיוחד הודיעה היום (ד') טויוטה כי היא פורשת מהפורמולה 1. טדאשי ימאשינה, מנהל חטיבת הספורט המוטורי של יצרנית הרכבים היפנית (בתמונה), לא הצליח לעצור את הדמעות שלו במהלך ההודעה הדרמטית.

נשיא טויוטה, אקיו טויודה, אמר: "בהתחשב באקלים הכלכלי הנוכחי, אנחנו מבינים שאין לנו אפשרות אלא לעזוב את הפורמולה 1. זו החלטה מאד כואבת, אבל פשוט לא הצלחנו להגיע לתוצאות שרצינו". טויוטה, שהצטרפה לענף ב-2002, לא הצליחה לנצח מאז אף מירוץ, וזאת למרות השקעה שנתית המוערכת ב-180 מיליון ליש"ט. בשנה שעברה דיווחה חברת טויוטה העולמית על הפסד כולל של קרוב ל-3 מיליארד ליש"ט (ההפסד הראשון שלה מזה 60 שנים).

טויוטה מצטרפת לקבוצה יפנית אחרת שפרשה מהפורמולה 1 - הונדה, שעשתה זאת כבר בדצמבר, עוד לפני תחילת העונה הנוכחית. גם הונדה החליטה לפרוש בעקבות סיבות כלכליות.

הבריחה של השוק היפני מהפורמולה 1 לא מסתכמת רק בשורת הקבוצות: מוקדם יותר השבוע הודיעה יצרנית הצמיגים ברידג'סטון כי תפסיק לעבוד עם הפורמולה 1 בתום עונת 2010.