גם לסינים יהיה דיסנילנד: ממשלת סין אישרה הקמת פארק של דיסני בשנחאי

כדי להשיג דריסת-רגל בסין תיאלץ החברה להוציא 3.6 מיליארד דולר, אבל היא כנראה תחזיר את ההשקעה ■ 57% מהאתר יהיו בבעלות סינית, והיתר בבעלות דיסני

אחרי עשור של דיונים, קיבלה חברת וולט דיסני את אישור שלטונות סין להקים פארק שעשועים בשנחאי, העיר העשירה בסין.

ההסכם על הקמת פארק דיסני הרביעי מחוץ לארה"ב "הוא ציון דרך משמעותי מאוד מבחינתנו", כתב מנכ"ל דיסני, בוב איגר, בהודעתו.

כדי להשיג דריסת-רגל בסין תיאלץ החברה להוציא 3.6 מיליארד דולר, לפי עיתוני הונג-קונג, אבל היא כנראה תחזיר את ההשקעה.

הפארקים הם העסק השני בגודלו של החברה, אחרי רשתות המדיה שלה, והם מכניסים 2.8 מיליארד דולר ברבעון, אך מספר המבקרים בפארקים בארה"ב יורד בהתמדה זה שנים, והשנה ורווחי חטיבת הפארקים ירדו ב-19% ברבעון העסקים השלישי.

לפי העיתון "וון וויי פו" מהונג-קונג, 57% מהאתר יהיו בבעלות סינית, והיתר בבעלות דיסני. הוא יוקם באזור פודונג, במרחק כ-27 ק"מ מהרובע הפיננסי של שנחאי, לויאז'וי.

"הפארק בסין יאפשר לדיסני לתרגם את המותג שלה לכסף מבלי לייצר תוכן קולנועי", אומר דייוויד בנק, אנליסט בחברת RBC קפיטל מרקטס בניו-יורק. רווחי דיסני ברבעון השלישי השנה צנחו ב-26% ל-954 מיליון דולר.

להערכת מומחה שיווק בשוק הסיני, פארק דיסני בשנחאי יהיה הצלחה אדירה. "במרחק 3 שעות נסיעה מאתר הפארק המיועד מתגוררים 80 מיליון בני אדם מהמעמד הבינוני והגבוה", אומר שון ריין מחברת צ'יינה מרקט ריסרץ' גרופ.

לדברי פרופ' לאונג וויי-קין מהחוג למלונאות ותיירות באוניברסיטת שנחאי, החשיבות של החלטת הרשויות בסין לאשר את הפארק היא גם תרבותית. "הפארקים של דיסני מייצגים קו מסוים של חשיבה מערבית. הממשלה אולי לא אימצה אותו, אך הוא לא מפריע לה", הוא אומר.