מנכ"ל דיסני: "אם לא נסתגל לשינוי בעסקי הסרטים - לא יהיו יותר עסקים"

בוב איגר יצא באזהרה חמורה לתעשיית הסרטים בהוליווד - ואמר כי עסקי הסרטים "משתנים לנגד עינינו" ■ טוען כי יש לבחון מחדש את העלויות של השיווק ושל הפקת הסרטים

מנכ"ל וולט דיסני , בוב איגר, יצא באזהרה חמורה לתעשיית הסרטים בהוליווד, ואמר כי עסקי הסרטים "משתנים לנגד עינינו".

ב-10 השנים האחרונות שימשו מכירות ה-DVD כמקור ההכנסות העיקרי של הוליווד, אך כעת נמצאות מכירות אלה במגמת ירידה, ושום פלטפורמה אחרת, גם ההפצה דיגיטלית, לא הצליחה לתפוס את מקומם.

"מודל העסקים שתומך בתעשיית הסרטים משתנה", אמר איגר. "אם לא נסתגל לשינוי, לא יהיו יותר עסקים".

צורך בסיכונים

איגר טוען כי יש לבחון מחדש את העלויות של השיווק ושל הפקת הסרטים. לדבריו, כדי למצוא פיתרון יש צורך ב"מחקר ופיתוח, בנטילת סיכונים ובהתמקדות אמיתית בשינוי המצב הקיים".

בחודש הבא תחשוף דיסני טכנולוגיה חדשה בשם קיצ'סט (Keychest), שהודות לה ניתן יהיה לאחסן מרחוק עותקים דיגיטליים של סרטים, לצפות בהם ולהעבירם מפלטפורמה אחת לשנייה, למשל, מטלפונים חכמים לקונסולות משחקי וידיאו כמו Xbox של מיקרוסופט.

איגר נקט צעדים לחיזוק חטיבת הסרטים של דיסני, ומינה לניהול החטיבה את ריץ' רוס, לשעבר מנהל דיסני צ'אנל, והמוח מאחורי שניים מהפרויקטים הרווחיים ביותר של דיסני: "האנה מונטנה" ו"היי-סקול מיוזקל".

דיסני גם קיצצה משרות, צמצמה את פעילות ההפקה במותג מיראמקס, וחתמה על עסקת הפצה עם אולפן הסרטים של סטיבן שפילברג, דרימוורקס. מהלכים אלה יצמצמו את חשיפתה של דיסני להפקות סרטים שעלויותיהן גבוהות, ויבטיחו לה זרם יציב של סרטים להפצה.

לדברי איגר, ההסכם עם שפילברג והרכישה של מארוול "יוצרות פעילות שמתבססת על הפצת סרטים שהפיקו אנשים מוכשרים אחרים, ללא התחייבויות הוניות מצדנו".

מייצאים לרוסיה

החברה מגבירה את מאמציה בזירה הבינלאומית, והשבוע היא תשיק את "Book of Masters", הסרט הראשון שלה שהופק במיוחד עבור קהל דובר רוסית.

איגר מסביר כי ההשקעה בשוק הרוסי מתבקשת, בשל גודל השוק. הוא הוסיף גם כי "אם היינו מסתפקים אך ורק ביצירת מוצר בארה"ב ובייצואו לשאר העולם, לא היינו מסוגלים להצמיח את המותג 'דיסני'".