יקר מפז: יונה פוגל ייהנה מבונוס של עד 12.8 מ' ש' ב-4 שנים

בכך שודרג הבונוס המקסימלי של המנכ"ל בעד 60% למרות צניחה של 43% ברווחי החברה במחצית השנה הראשונה השנה ■ פז: "התגמול יצמח בעיקר כפועל יוצא של שיפור"

למרות שבמחצית השנה הציגה חברת האנרגיה פז ירידה משמעותית ברווחיות, מאמין כנראה בעל השליטה בחברה, צדיק בינו, ביכולתו של המנכ"ל, יונה פוגל, לשדרג את תוצאותיה של חברת האנרגיה, ולאור זאת הוא מעלה את היקף הבונוס המקסימלי שפוגל יוכל לקבל.

פז מודיעה על העלאת סכום הבונוס לו יהיה פוגל זכאי בעד 60% מעל תקרת הבונוס שאושרה לו בהסכם ההעסקה המקורי. פוגל יהיה זכאי לבונוס חד פעמי בגין השנים 2009-2012 שיוכל להגיע עד לסכום של 12.8 מיליון שקל, וזאת בהתחשב ברווח המצטבר שתציג החברה בשנים אלה.

בהסכם ההעסקה המקורי של פוגל, שנכנס לתפקידו באוקטובר 2007 (שימש קודם לכן כסמנכ"ל וראש החטיבה הבנקאית בבנק לאומי), נקבע סכום בונוס שנתי מקסימלי של 500 אלף דולר (לפי שער של 4 שקלים). תקופת הסכם ההעסקה נקבעה ל-3 שנים שבסיומן הוא מוארך באופן אוטומטי.

כעת מעדכנת פז, כי במקרה בו הרווח הנקי המצטבר שתציג פז בשנים אלה ינוע בין 2.4-2.8 מיליארד שקל, פוגל יקבל בונוס של 8 מיליון שקל; במקרה בו סכומי הרווח ינועו בטווח של 2.8-3.2 מיליארד שקל, יקבל פוגל בונוס של 9.6 מיליון שקל; ובמקרה בו תשיג פז רווח גבוה מ-3.2 מיליארד שקל בתקופה המדוברת, הבונוס של פוגל יגיע ל-12.8 מיליון שקל. במקרה בו תסתיים עבודתו של פוגל טרם המועד המתוכנן הוא יהיה זכאי לחלק יחסי מהסכום בהתאם לתוצאות.

עלות שכרו של פוגל ב-2008 הסתכמה ב-5.2 מיליון שקל, מתוך זה סכום המענק שקיבל הסתכם ב-1.9 מיליון שקל. בסיכום שנה זו הציגה פז עלייה של 4% ברווח נקי שהגיע ל-602 מיליון שקל. במחצית 2009 ירדו רווחי פז לעומת המחצית המקבילה אשתקד ב-43% ל-259 מיליון שקל.

בפז הסבירו כי "תגמול מנכ"ל החברה יצמח בעיקר כפועל יוצא של השיפור בעסקי הקבוצה". עוד מציינים שם כי התוספת היא סבירה וראויה, הן כשיעור מהרווח המצטבר והן לאור השוואה מול חברות אחרות בשווי שוק דומה. שווי השוק הנוכחי של פז עומד על כ-6 מיליארד שקל.