AIG מדווחת על רווחיות זה הרבעון השני ברציפות

AIG דיווחה היום על רווח של 455 מיליון דולר, או 68 סנט למניה, בהשוואה להפסד של 24.5 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד ■ על אף זאת המניה מאבדת 9.4%

חברת הביטוח AIG , מהנפגעות המרכזיות של המשבר הפיננסי, דיווחה היום על רווח של 455 מיליון דולר, או 68 סנט למניה, בהשוואה להפסד של 24.5 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. על אף הדו"ח החיובי, מניית AIG מאבדת כעת יותר מ-9%.

AIG דיווחה על רווח זה הרבעון השני ברציפות הודות לצימצום ההפסדים מהשקעות כושלות וירידה בהוצאות על ההחלטות ההרסניות שלה בעבר.

"על אף הרווח, AIG היא עדיין חברה חולה", אמר רוברט היינס, אנליסט בבית ההשקעות קרדיט סייטס. "מצבן של החטיבות העסקיות השונות של החברה חשובות לה הרבה יותר מהדו"ח החיובי שזה עתה פורסם".

החברה ציינה ירידה נמשכת במכירות בחלק מחטיבות הביטוח העיקריות שלה ומסרה כי צפויה לה מחיקה של 5 מיליארד דולר כנגד תוצאות הרבעון הרביעי.

המנכ"ל של AIG, רוברט בן משה, שנכנס לתפקידו באוגוסט השנה, שואף לבלום את בריחת הלקוחות והעובדים על מנת לבנות מחדש את החטיבות השונות ולשלם את הלוואות העתק של החברה שמסתכמות ב-182.3 מיליארד דולר. בן משה ביטל את המכרז על חטיבת השקעות ושתי חברות יפניות משום שהוא העריך כי הן ערכן גבוה יותר כל עוד הן נמצאות בשליטת AIG.

AIG, בעבר חברת הביטוח הגדולה בעולם, שחולצה על ידי הממשל האמריקני לאחר שהגיע מרחק נגיעה מפשיטת רגל, חייבת 44.5 מיליארד דולר לקו האשראי של הפדרל רזירב, 3.2 מיליארד דולר יותר מאשר לפני שלושה חודשים.