פחד מאינפלציה: מחיר הזהב חצה את רף 1,100 הדולר לאונקיה

הזהב נסחר ברמות שיא, לאחר פרסום נתוני התעסוקה המטרידים בארה"ב שאותתו על כך שנגיד הפדרל ריזרב, בן ברננקי, יותיר את הריבית על רמת השפל הנוכחית למשך תקופה ארוכה - מה שעלול להכביד על הדולר ולהגדיל את הסיכוי להאצת קצב האינפלציה.

מחיר החוזים העתידיים על הזהב למסירה בדצמבר, החוזה הנסחר ביותר על הזהב, חצה את רף 1,100 הדולר לאונקיה, והגיע מוקדם יותר היום ל-1,050 דולר לאונקיה.

המתכות התעשייתיות לעומת זאת,כמו נחושת, נסחרות בירידות. הנחושת , מתכת שקיבלה את הכינוי "המתכת עם דוקטורט בכלכלה" על שום הקורולציה ההדוקה שלה עם המצב הכלכלי הריאלי, מאבדת 0.4% ל-2.94 דולר לפאונד.

דו"ח התעסוקה שפורסם מוקדם יותר בארה"ב הראה כי שיעור האבטלה זינק ל-10.2% - הרבה מעל התחזיות לתוצאה של 9.9%, ומספר המועסקים במגזר הלא חקלאי ירד ב-190 אלף - יותר מהתחזיות לגריעה של 175 אלף משרות.

"כאשר שיעור האבטלה נמצא מעל 10%, ידיו של ברננקי קשורות - הוא יתקשה להעלות את הריבית מה שיכביד מאד על הדולר", אמר ג'ו פוסטר, מנהל קרן ההשקעות בזהב, Van Eck. "אנחנו הולכים לראות את הזהב שובר שיאים שוב ושוב, אני לא אופתע אם הזהב יבחן את רמת ה-1,200 ואף 1,300 דולר לאונקיה כבר בתחילת 2010.