מתגבש חוק שיחייב יזמים לבנייה ירוקה בלבד

המהלך שנשקל כעת במשרד להגנת הסביבה הוא לאסור שימוש בנורות ליבון באמצעות חקיקה ■ המשרד להגנת הסביבה: "ככל הנראה בחודשים הקרובים נגבש חוק, ואני מניח שבתוך שנתיים-שלוש הוא ייכנס לתוקף"

המשרד להגנת הסביבה שוקל לחייב את חברות הבנייה באמצעות חקיקה לבנות על-פי פרקטיקות של בנייה ירוקה בלבד, וכן לחייב מעבר לשימוש בנורות חסכוניות לכלל האוכלוסייה. כך אמר ל"גלובס" ד"ר יוסי ענבר, מנכ"ל המשרד.

לדבריו, "בוועידת קופנהגן ידברו על שנת 2030 כתאריך יעד להגיע להפחתת פליטות גזי חממה במדינות השונות - זה לא יעד למחר בבוקר, אבל צריך להתחיל לפעול. נציב שורת צעדים, ובהם בין היתר נחייב מעבר לבנייה ירוקה".

לדברי ענבר, המהלך שנשקל כעת במשרד להגנת הסביבה הוא לאסור שימוש בנורות ליבון באמצעות חקיקה. "ככל הנראה בחודשים הקרובים נגבש חוק, ואני מניח שבתוך שנתיים-שלוש הוא ייכנס לתוקף".

מדובר בכמה צעדים שהמשרד להגנת הסביבה שואף להוביל ולקבע באמצעות חקיקה, ובהם גם החובה לבנות על פי פרקטיקות של בנייה ירוקה. הכוונה היא לבנייה ששמה דגש על הבידוד ועל תאורה טבעית, וברמות הגבוהות ביותר שלה גם מכילה תשתית למתקני אנרגיה סולארית. "על-פי התוכנית, החל מתאריך שנקבע, כל בנייה בארץ תהיה ירוקה ומשמרת אנרגיה. זה יהיה תחת חקיקה, כמו שיש חקיקה שמחייבת הקמת דודי שמש", ציין ענבר.

[הרשמה לניוזלטר סביבה]