ביהמ"ש: צ'רלטון תמשיך לשדר את ליגת העל לפחות עד המחזור ה-18

עדיין אין פיתרון לסכסוך בין מפעילת ערוצים ספורט 1 וספורט 2 לבין ההתאחדות לכדורגל ■ צ'רלטון אמורה להעביר להתאחדות 27 מיליון שקל עבור זכויות השידור לעונת 2009/10

הסכסוך בין ההתאחדות לכדורגל לבין חברת צ'רלטון בנוגע לזכויות השידור נותר ללא פיתרון. בית המשפט המחוזי בתל-אביב האריך היום (א') את המועד של שידורי ליגת העל בצ'רלטון לפחות עד 17 בינואר. המשמעות היא שמפעילת ערוצים ספורט1 וספורט2 תמשיך לשדר את המשחקים להם התחייבה לעונת 2009/10 לפחות עד המחזור ה-18.

כזכור, לפני תחילת העונה הודיעה צ'רלטון כי היא אינה מתכוונת לשדר את המשחקים המשניים של ליגת העל, וכי היא מתנערת מההסכם שנחתם עם ההתאחדות לכדורגל ב-2006 ושאמור להסתיים ב-2012.

כדי למנוע מצב שהליגה תישאר ללא שידורים, נקבע ערב פתיחת העונה בבית המשפט, בהסכמה של שני הצדדים, כי בשלב ראשון הליגה תשודר עד 11 בנובמבר. כעת הוחלט להאריך את המועד בחודשיים נוספים. התאריך שקבע בית המשפט הוא תאריך היעד לסיום הבוררות בין הצדדים.

ההתאחדות לכדורגל וחברת צ'רלטון מצויות מזה תקופה ארוכה בהליך בוררות, במסגרתו ביקשה צ'רלטון את הפחתת התשלום עבור זכויות השידור של הליגה, ולאחר מכן ביקשה לוותר עליהן לחלוטין.

המשמעות הנוספת של העניין הוא שבשלב זה תיאלץ ההתאחדות לכדורגל להסתדר ללא הכספים מחברת צ'רלטון עבור הזיכיון לעונת 2009/10. צ'רלטון אמורה להעביר להתאחדות בעונה הקרובה סכום של כ-27 מיליון שקל עבור שידור המשחקים המשניים. ב-5 באוגוסט היתה אמורה צ'רלטון להעביר את התשלום הראשון לעונת המשחקים 2009/10, בסך של 6.7 מיליון שקל.