דניאל יאמר: אשתו של ניק לוין שכנעה את אשתי להשקיע אצלו

איש העסקים היהודי-גרמני והבעלים של מכבי נתניה תובע 40 מיליון שקל מהברוקר הבריטי בטענה כי גזל את כספי השקעתו ■ עוד נטען כי אשתו של לוין היתה שותפה להונאה

איש העסקים היהודי-גרמני דניאל יאמר, הבעלים של מכבי נתניה בכדורגל, ורעייתו תובעים כ-40 מיליון שקל מהברוקר הבריטי ניק לוין ורעייתו טרייסי, בטענה כי השקיעו אצלו כ-56 מיליון שקל תוך הבטחה לרווחים מהירים, אך נפלו קורבן למעשי הנוכלות שלו וקיבלו בחזרה רק 15 מיליון שקל.

הנשים השתתפו בפגישות

דניאל ואליזבתה יאמר טוענים כי לפני כשנה ביקש לוין, באמצעות גורם שלישי, לפגוש את יאמר באמתלה שהוא רוצה להפוך לשותפו במכבי נתניה. במהלך פגישותיהם בישראל הציע לוין לזוג יאמר להשקיע אצלו כספים, שכן הוא יכול להשיג הקצאות ייחודיות בהנפקות גדולות בחו"ל, שעה שיש חיתום-יתר, ובכך ליצור הסתברות גבוהה מאוד לרווחים משמעותיים בתקופה קצרה.

מאחר שבחלק מהפגישות השתתפו גם נשותיהם, נוצרו בתקופה זו קשרים אישיים וחבריים בין שני הזוגות. היאמרים טוענים כי לוין הציג מצגים המלמדים על יכולותיו המקצועיות המוכחות ועל היותו איש השקעות מוכר, מהימן ומוצלח.

על בסיס מצגים אלה שבדיעבד התבררו כחלק ממסע הונאה מתוכנן היטב, השקיעו היאמרים באמצעות חברת Sarnen Ventures הרשומה באיי הבתולה כ-15 מיליון דולר אצל לוין, במטרה להשיא תשואות פיננסיות בהנפקת חברת DB Mobilty Logistics בגרמניה.

הכספים הועברו לחשבון של לוין בבנק הפועלים בז'נבה. כעבור זמן למד יאמר מפרסומים בגרמניה כי ההנפקה הוקפאה, ולוין התחייב בכתב להשיב את הכספים והודה באחריותו לכך.

לטענת יאמר, לוין החזיר רק 15 מיליון שקל, וכוונת ההונאה שלו נלמדת, בין היתר, מכך שמיד עם הפקדת הכספים בחשבונו של לוין - הוא פיזרם לכל עבר ובכלל זה לחשבון אימה של רעייתו.

לטענת יאמר, גם טרייסי לוין שידלה את אליזבתה יאמר להשקיע כספים רבים אצל בעלה. משיחות שניהלו עם זוג אחר מחו"ל שנפל קורבן למעלליו של לוין, עולה כי עוד בטרם הועברו הכספים ללוין ידעה טרייסי היטב כי בעלה אינו משקיע את הכספים שהוא מקבל ואף אינו מחזיר אותם כפי שהתחייב. גם כשבשלב מאוחר ניסו הצדדים להסדיר את החזר החוב, הודתה טרייסי כי ידעה שבעלה שקע בחובות ואינו מחזיר כספים לרבים ובהם גם לבני משפחה.

היאמרים תובעים את יתרת כספי הגזילה, כלשונם, ומציינים כי עד היום נעשו מאמצים שונים חובקי-עולם בניסיון להשיב את הכספים שגזלו בני הזוג לוין - אך לשווא.

טרם הוגש כתב הגנה. (ת"א 09-11-5253).