פנייה למבקר המדינה לבדוק את נסיעות הח"כים לחו"ל

אתמול פורסם ב"גלובס" כי כ-30 ח"כים ושרים יטוסו השבוע ל"נסיעות עבודה" בארה"ב, אירופה ושאר העולם ■ התנועה למען איכות השלטון בישראל למבקר: "האם הוצאות הנסיעה לחו"ל של חברי הכנסת אינן חורגות מתחום הסבירות?"

בעקבות הפרסום אתמול ב"גלובס" כי בשבוע הקרוב מתוכננות נסיעות לחו"ל של כ-30 חברי כנסת ושרים, פנתה הבוקר התנועה למען איכות השלטון בישראל למבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, בבקשה לבדוק את סוגיית מימון הנסיעות לחו"ל של חברי הכנסת. על פי הנהלים כיום, נסיעותיהם של מרבית השרים ממומנות מתקציב משרדיהם ואילו נסיעותיהם של חברי הכנסת ממומנות על ידי הכנסת או על ידי הגוף המזמין.

"מבלי להמעיט מחשיבותה של הדיפלומטיה הבין-פרלמנטרית ולאור ניסיון העבר", נכתב במכתב שהעבירה התנועה לאיכות השלטון למשרד מבקר המדינה. "מן הראוי לבדוק, האם הוצאות הנסיעה לחו"ל של חברי הכנסת אינן חורגות מתחום הסבירות ואינם מהווים נטל על הקופה הציבורית, כפי שהדגיש לאחרונה משרד מבקר המדינה במסגרת בדיקתו בנוגע למשלחת מערכת הביטחון לסלון האווירי בפריז", הוסיפו.

"דברים אלה מקבלים משנה תוקף במיוחד לאור החובה, עליה עמד משרד מבקר המדינה בדו"ח האמור, המוטלת על עובדי ציבור, ומקל וחומר נבחרי ציבור, לנהוג בכספי הציבור לטובת האינטרס הציבורי, ביעילות, בזהירות ובחיסכון", אמרו בתנועה לאיכות השלטון והוסיפו שעל רקע הפרסום בדבר היקף הנסיעות הנרחב של חברי כנסת מחוץ לישראל, "מתחזק עוד יותר הצורך להורות על גיבוש הנחיות ברורות לעניין זה".

התנועה לאיכות השלטון כבר פנתה למבקר המדינה בעניין זה לפני כשלושה שבועות, בבקשה לבדוק את הוצאות הלינה של יו"ר הכנסת לשעבר, ח"כ דליה איציק, וכן בדיקה פרטנית של הוצאות הנסיעה הספציפיות של חברי הכנסת והשרים.