פטריק דרהי ביקר ב-HOT ורמז: הוצאות החברה גבוהות מדי

איש העסקים המחזיק ב-33% ממניות חברת התקשורת ביקר בשבוע שעבר בישראל וערך סיורים וישיבות עם הנהלת החברה ■ סבור כי ההוצאה על ממירים גבוהה בהרבה מהמקובל וכי ההוצאות על התוכן צריכות לרדת

איש העסקים פטריק דרהי, שמחזיק כיום ב-33% ממניות HOT , מתחיל להיכנס לעובי הקורה בכל הקשור לחברה. ל"גלובס" נודע כי דרהי ביקר בשבוע שעבר מספר ימים בישראל וערך סיורים וישיבות עם הנהלת החברה, וכמו כן ביקר בכמה מוקדים של HOT כדי ללמוד ולהכיר לעומק את אופן פעילותה.

מהביקור עולה כי דרהי סבור כי יש מקום לשיפור רב בכל הקשור להתנהלות של HOT במספר תחומים.

כל אחד מהסמנכ"לים ב-HOT התבקש להכין לדרהי פרזנטציה באנגלית על התחום עליו הוא מופקד. במהלך הביקור ניתן היה להבין כי דרהי סבור כי רמת ההוצאות הכללית ב-HOT גבוהה מדי, וכי יש מקום לצמצום משמעותי בהוצאות הרכש והממירים.

מקורות שונים ציינו כי דרהי סבור כי HOT רוכשת ממירים במחירים גבוהים פי 3 לערך מהמחירים המקובלים בתעשייה ובקבוצת החברות שלו.

כמו כן, דרהי טען כי ההוצאה על התוכן אינה חסכונית ויעילה מספיק, ובמלים אחרות רמז לכך שכמות הערוצים שמתחזקת HOT גבוהה מדי. עוד ציין כי יש לשקול להגדיל את כמות הערוצים המשותפים ל-HOT ול-yes בהסכמת הרגולטור.

הביקור של דרהי ב-HOT הוא למעשה הביקור הראשון המשמעותי שלו בחברה. הרושם בקרב חברי ההנהלה בעקבות הביקור הוא שדרהי הולך להיות הגורם המקצועי הבולט ב-HOT, ושהוא מביא איתו המון ניסיון וידע על תעשיית הכבלים. מטבע הדברים הביקור עורר גם חששות לקראת השינויים שדרהי ינסה להוביל.