מינוי צביקה שרף ליו"ר הוועדה המקצועית לא אושר

הרפורמה הגדולה של איגוד הכדורסל נתקעה כבר בשלב הראשון ■ יו"ר האיגוד, שי שני: "ביום שישי היה סיכום עם שמעון מזרחי בלחיצת יד, מה קרה בין יום שישי לבין היום?" ■ הסיבה: התכתשות בין סיעת הפועל לסיעת מכבי

הרפורמה שתכנן איגוד הכדורסל להוציא לדרך נעצרה היום (ג') כבר בשלב הראשון שלה. מינויו של צביקה שרף לתפקיד יושב ראש הוועדה המקצועית של איגוד הכדורסל, ובמקביל למאמן העל של הנבחרות הצעירות לא אושר על-ידי הנהלת האיגוד.

שרף אמור היה להחליף בתפקיד את איתן רוב, שהודיע מוקדם יותר על התפטרותו. אלא שכבר בפתיחת ישיבת ההנהלה שבה היו אמורים לאשר את המינוי, התברר שיש לא מעט מתנגדים למהלך.

כדי להעביר את ההחלטה נדרש אישור רוב של חברי הנהלת האיגוד, שמונה 39 חברים. אלא שכבר בראשית הדיון התברר שההנהלה מפולגת לשני כוחות עיקריים - אנשי סיעת הפועל (מהם מגיע שי שני) שתמכו במהלך, מול אנשי מכבי בראשות שמעון מזרחי שהתנגדו למינוי. היחיד מהפועל שהתנגד למהלך הוא שאול אייזנברג.

יו"ר איגוד הכדורסל, שני שני, שפעל בשבועות האחרונים לקבלת תמיכה במהלך, טען כי חברי ההנהלה הונעו משיקולים פרסונליים ולא ענייניים. שני אמר כי בסוף השבוע אף קיבל מיו"ר מכבי תל אביב, שמעון מזרחי, את הסכמתו לכך שיתמוך במהלך, אלא שמזרחי היה בין אלו שהחליטו שלא לתמוך היום במינויו של שרף. מזרחי משמש גם כממלא מקום יו"ר איגוד הכדורסל.

שני אמר היום: "הפוליטיקה הפנימית של האיגוד ניצחה את הרצון שלי ושל חברי. הפוליטיקה ניצחה גם אותי. אנשים היו יכולים לשים את האינטרסים בצד ולחשוב על טובת הענף". שני גם הוסיף כי "אנשים השתמשו בשמו של צביקה שרף כדי לסגור חשבונות אישיים ולא ידעו להתעלות. היה סיכום של לחיצת יד מול שמעון מזרחי ומכבי לגבי כל הנושאים, כולל שמו של שרף. מה קרה בין יום שישי בצהריים לבין היום? לאלוהים פתרונות, ולי רק הערכות. אני שם את כבודי בצד, אך אם לא אצליח להעביר את המהלך, אסיק מסקנות אישיות".