קרן הביוטק: הממשלה תשקיע 80 מ' ד', במטרה שהיקפה הכולל יהיה 300-350 מ' ד'

משרד האוצר והמדען הראשי פרסמו היום מכרז לקרן הביוטק הממשלתית, שעל הקמתה הכריזו לפני חצי שנה ■ הזוכה יוכרז ב-1 במארס ■ גורמים מקורבים: יהיה למנף את הקרן אפילו פי ארבעה

משרד האוצר ומשרד המדען הראשי פרסמו היום מכרז לקרן הביוטק הממשלתית, שעל הקמתה הכריזו לפני חצי שנה.

על-פי המכרז, הממשלה תשקיע במיזם 80 מיליון דולר. גורמים מקורבים טוענים, כי בדיקה שערכו המדען הראשי והאוצר העלתה שאפשר יהיה למנף את הקרן אפילו פי ארבעה. בעבר, דיברו מובילי הקרן על מינוף של פי שניים-שלושה על השקעת המדינה, וגורמים בשוק היו סקפטיים לגבי יעד זה.

המכרז הנוכחי שונה מעט מן הקול הקורא שפורסם לפני כחודשיים וכן מן ההתוויות המקוריות שהגדירו המדען והאוצר לקרן.

ההבדלים העיקריים הם כי מפעילי הקרן יחויבו להשקיע רק כ-75-100 מיליון דולר בחברות פארמה וביוטק, ואת היתר יוכלו להשקיע על-פי שיקול דעתם בתחום מדעי החיים, בין היתר בחברות מכשור רפואי. זאת, בניגוד למתואר בקול הקורא, שם הוגדר כי יש להשקיע לפחות 75% מהיקף הקרן בפארמה ובביוטק ורק 25% במכשור רפואי - חלוקה שלא מצאה חן בעיני חלק מקרנות ההון סיכון המקומיות.

הבדל נוסף הוא כי במכרז הנוכחי לא הוגדר שעל הקרן לכוון השקעותיה דווקא לחברות בשלבים מתקדמים של ניסויים קליניים. המכרז נותן חופש פעולה רב יותר להשקעה גם בחברות בשלבים מוקדמים.

הזוכה יוכרז ב-1 במארס. המועמדים המועדפים למכרז הם קרנות הון סיכון או חברות אחזקות, ונאסר על חברות פארמה עם הכנסות של 500 מיליון דולר ומעלה להשתתף בו.