חוזה חדש לטאואר בארה"ב עם פוטנציאל הכנסות של מיליוני דולרים

תייצר שבבים עבור משדר של פייזור האמריקנית, המיועד לספק שירותי פס-רחב סלולריים על פלטפורמות נעות כגון רכבות, מטוסים מאוישים ולא מאוישים וכלי-רכב צבאיים

חברת השבבים האמריקנית ג'אז, עימה התמזגה טאואר הישראלית לפני למעלה משנה, מספקת היום (ד') הוכחה נוספת להצדקת המיזוג בין החברות. ל"גלובס" נודע, כי ג'אז חתמה על עסקה נוספת והפעם עם חברת פייזור (Phasor Solutions), אם כי העסקה הנוכחית אינה גדולה בהיקפה והיא בעלת פוטנציאל הכנסות שעשוי להגיע למיליוני דולרים בשנה.

פייזור, המפתחת אנטנות מטריציות בעלות ביצועים גבוהים עבור לוויני תקשורת ויישומי מכ"ם, בחרה בתהליך ה-BiCMOS SiGe של טאואר לייצור מארז שבבים עבור המשדר של החברה המיועד לספק שירותי פס-רחב סלולאריים על פלטפורמות נעות כגון רכבות, מטוסים מאוישים ולא מאוישים וכלי-רכב צבאיים. היעד הראשוני של פייזור הוא גישה לאינטרנט אלחוטי ברכבות, שוק זמין המוערך על-ידי חברת המחקר הלונדונית BWCS בכ-625 מיליון משתמשים בשווי מוערך של כחצי מיליארד דולר בשנה.

ומה תתרום העסקה לקופתה של טאואר? ההערכה היא כי בשנת 2010 יתחיל שלב הפיתוח וההכנסות יסתכמו בכחצי מיליון דולר בלבד. ב-2011 יתחיל הייצור וההכנסות מעסקה זו יגדלו לכ-1-1.5 מיליון דולר. בשנים 2012-2013 תיכנס העסקה לשלב הייצור הסדרתי, מה שיניב לטאואר הכנסות של 6-8 מיליון דולר בשנה.

מוקדם יותר השבוע פרסמה טאואר את הדו"חות הכספיים שלה לרבעון השלישי, רבעון בו רשמה החברה הכנסות שיא של 79.6 מיליון דולר כתוצאה מהמיזוג עם ג'אז, טאואר צופה המשך צמיחה דו-ספרתית ברבעון הרביעי, כך שההכנסות יגיעו ל-90-94 מיליון דולר.

טאואר נסחרת בבורסה בת"א ובוול סטריט לפי שווי של כ-160 מיליון דולר. החברה מנוהלת על ידי ראסל אלוונגר והיו"ר שלה הוא אמיר אלשטיין, לשעבר מבכירי טבע. אלשטיין "הוצנח" לטאואר לפני כמעט שנה על ידי עידן עופר, יו"ר החברה לישראל אשר מחזיקה בכ-7.3% מטאואר.