הפועל קטמון, גירסת צפון-מזרח אנגליה

קרן האוהדים של ניוקאסל מליגת המשנה באנגליה מעוניינת לרכוש את אחזקותיו של מייק אשלי באמצעות גיוס הון מהאוהדים, שאמורים להפוך על-פי התוכנית לבעלים של הקבוצה

אוהדי ניוקאסל מעוניינים לרכוש את הקבוצה. כך התברר אתמול (ג') כשקרן האוהדים של המועדון, שהידרדר אשתקד לליגת המשנה באנגליה, פתח בקמפיין שמטרתו לקחת את השליטה במאגפייז מידיו של מייק אשלי.

טייקון חנויות הספורט האנגלי ניסה בחודשים האחרונים למכור את הקבוצה, אך ללא הצלחה. על-פי הערכות, דורש כיום אשלי כ-80 מיליון ליש"ט מהרוכש הפוטנציאלי (אחרי שרכש את ניוקאסל לפני יותר משנתיים עבור 134 מיליון ליש"ט, ולאחר מכן השקיע בה 110 מיליון ליש"ט מכספו).

המטרה הראשונית של קרן האוהדים היא לגייס הון התחלתי של כ-10 מיליון ליש"ט מציבור האוהדים של הקבוצה. לשם כך השקיעה הקרן 35 אלף ליש"ט בקמפיין פרסומי והפיצה אי-מייל עם התוכנית המפורטת ל-40 אלף מאוהדי הקבוצה. לטענת קרן האוהדים, היא הגיעה לסיכום עם אנשי עסקים כי לאחר גיוס הסכום, הם ישקיעו את יתר הכסף על מנת לרכוש את הקבוצה מאשלי.

לאחר מכן, בניוקאסל מעוניינים להתנהל על-פי מודל "הקבוצה של האוהדים" המוכר מברצלונה וריאל מדריד, הכולל בחירות דמוקרטיות לתפקידי מפתח בקבוצה. סכום ההשקעה המינימלי לשנה יעמוד על 1,500 ליש"ט. על-פי התוכנית העסקית, המשקיעים יהנו מתשואה במידה והקבוצה תרוויח, כאשר משקיעים גדולים יותר יזכו באופן טבעי לנתח גדול יותר של התשואה.