כלל פיננסים מצפה לדו"ח טוב לדיסקונט ומעלה את ההמלצה למניה

מעלה את המלצתו למניית הבנק ל"תשואת יתר" במחיר יעד של 9.5 שקל - 25% מעל מחיר השוק ■ הבנק צפוי לפרסם את דו"חותיו הרבעוניים ב-30 בנובמבר ■ צפוי להציג רווח נקי של למעלה מ-200 מיליון שקל

יומיים לאחר שסאגת הדחתו של היו"ר זהר הסתיימה והשקט חוזר למסדרונות דיסקונט , מעלה הבוקר (ה') יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים, את המלצתו למניית הבנק ל"תשואת יתר" במחיר יעד של 9.5 שקל - 25% עלייה ממחיר בשוק הנוכחי. בנק דיסקונט צפוי לפרסם את דו"חותיו הרבעוניים לקראת סיום חודש נובמבר.

להערכת בן זאב, הבנק צפוי להציג דו"ח טוב עם רווח נקי של למעלה מ-200 מיליון שקל. הכנסות המימון וההפרשות לחובות מסופקים צפויות להיות גבוהות תוך שהבנק ימשיך להציג שיפור באיכות האשראי. ההכנסות התפעוליות צפויות להיות מושפעות לטובה מרווחי קופות הפיצויים, מעלייה בעמלות כרטיסי אשראי ועמלות שוק ההון וכן מדיבידנד מבזק, מכירת חלק ממניות בזק ומכירת מניות הראל.

להערכת בן זאב, ברבעון הנוכחי נהיה עדים למגמה שאפיינה את הבנק במחצית הראשונה של השנה, דהיינו שליטה בהוצאות. אמנם הדרך העומדת בפני הבנק ארוכה, אבל ההתקדמות חיובית.

בן זאב צופה כי הבנק יעמוד ביעדי הלימות ההון ויציג הלימות הון של 12.4%. במקביל, צפוי כי המפקח על הבנקים יעלה את דרישת ההון הראשוני המקורי ל- 7% ואולי יותר. עם זאת, צפוי כי הבנק יעמוד גם ביעדים אלו, במיוחד לאור התחייבות משפחת ברונפמן להפסיק עם הסחבת בנושא מבנה ההון של בנק דיסקונט. בעקבות סיום סאגת הדחת היו"ר זהר, בכוונת בעלי השליטה לצאת להנפקת זכויות בהיקף של 600 מיליון שקל, כאשר חלקם בהנפקה יעמוד על 150 מיליון שקל, זאת כדי לשפר את מבנה ההון של הבנק ואת הלימות ההון הראשוני המקורי.

בשורה התחתונה, הבנק נסחר במכפיל הון של 0.78 בהשוואה לממוצע של 1 במערכת הבנקאית בישראל. להערכת בן זאב, השיפור בתוצאות הבנק ועמידה ביעדים יביאו לצמצום משמעותי בפער זה. לפיכך, גזרו בכלל פיננסים את מחיר היעד המעודכן לפי מכפיל הון 0.95 ומעניקים למניית הבנק מחיר יעד של 9.5 שקל למניה ב"תשואת יתר".