האחים אנצ'ל לאלשיך: להורות לאפריקה לשלם את חובה למשקיעים באג"ח ט'

שלשום הגישו האחים, המחזיקים 12,000 באג"ח ט' (כ-13 אלף שקל בלבד), תביעה נגד החברה בגין אי-תשלום הקרן באג"ח זו ■ היום הם כותבים לאלשיך: "אפריקה בעצם מינתה עצמה למפרק של עצמה והחליטה לא לשלם"

נקמת המשקיעים הקטנים באפריקה ישראל ממשיכה: שלשום (ג') הגישו האחים צחי ואיתי אנצ'ל מצפון הארץ, המחזיקים ב-12,000 אג"ח מסדרה ט', תביעה נגד אפריקה ישראל בבית המשפט לתביעות קטנות בקריות. בהמשך לכך, היום (ה') פנו האחים במכתב אישי הממוען לשופטת ורדה אלשיך.

במכתב, שנשלח בפקס ללשכתה של אלשיך, טענו השניים כי "הצדדים המעורבים בהסדר שמובא בפני בית המשפט וכביכול מייצגים אותם הם חברות ניהול כספים כגון חברות ביטוח, קופות גמל ובתי השקעות, אשר להם אין בעיה להמיר חוב טווח קצר לחוב טווח ארוך. למשקיעים פרטיים, ובפרט למשקיעים שהובטח להם כי יקבלו את החוב ב 2009, מהווה דחייה כזו מכה קשה ואנושה הרבה יותר מאשר לאותם גופים מוסדיים".

לטענתם, "אפריקה ישראל בעצם מינתה את עצמה למפרק/כונס נכסים של עצמה והחליטה על דעת עצמה - ללא אישור מנאמן האג"ח, מנציגות האג"ח או מבית המשפט - לא לשלם את קרן אג"ח ט במועד הקבוע".

בסיום מכתבם מבקשים האחים אנצ'ל מאלשיך להורות לאפריקה ישראל להכריז על עצמה כחדלת פירעון - או לחילופין להורות לחברה לשלם באופן מיידי את כל הקרן למחזיקי אג"ח ט', זאת כיוון שלא הצליחה להגיע עם הנציגות להסדר, ומועד התשלום חלף. "לחילופין", מציינים האחים, "נבקש לפסוק כי באם יתקבל ההסדר, ישתמשו (אפריקה) בנכסים הנזילים ביותר לתשלום לבעלי האג"ח הקצר הפרטיים".

טענות האחים אנצ'ל בתביעה

האחים אנצ'ל טענו כי אפריקה ישראל נהגה לכאורה בחוסר תום-לב כאשר בחודש מאי השנה פעלה להפוך את אג"ח ט' לסחירה, ו"פיזרה" לטענתם הבטחות כי בשנת 2009 לא תהיה לה כל בעיה לעמוד בהחזר החוב.

היקף התביעה נמוך - 13,371 שקל, ובנוסף דורשים האחים 1,200 שקל נוספים בכל חודש של עיכוב בהעברת התשלום.

צחי אנצ'ל אמר ל"גלובס" לאחר הגשת התביעה כי "לב לבייב והנהלת החברה עדיין חוגגים עם המשכורות הגבוהות, ואף אחד מהמוסדיים לא דואג לנו. יש שם מנכ"לים שמפחדים להתעמת עם בעל השליטה באפריקה ישראל. אני רוצה שהאזרח הקטן לא יחכה שהגדולים ידאגו לו, כי יש להם עסקים שונים עם אפריקה ישראל".

צחי אנצ'ל איתי אנצ'ל / צלם: יחצ
האחים אנצ'ל