נקמת המשקיעים הקטנים: נפתח מבול התביעות נגד אפריקה

צחי ואיתי אנצ'ל, המחזיקים ב-12,000 אג"ח מסדרה ט', טוענים כי "אפריקה מתחמקת מהתשלום לאג"ח ט' בתואנה שיהיה בכך העדפת נושים - אולם החברה חיה ומתפקדת ומשלמת לשאר נושיה, ספקיה ועובדיה סכומים גבוהים"

ההסכם להסדר חוב באפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב נחתם ואף הוגש אתמול (ב') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, אך המכשולים בדרך רבים. הבוקר (ג') הגישו האחים צחי ואיתי אנצ'ל מצפון הארץ, המחזיקים ב-12,000 אג"ח מסדרה ט', תביעה נגד אפריקה ישראל בבית דין לתביעות קטנות בקריות.

צחי אנצ'ל אמר היום ל"גלובס": "לבייב והנהלת החברה עדיין חוגגים עם המשכורות הגבוהות, ואף אחד מהמוסדיים לא דואג לנו. יש שם מנכ"לים שמפחדים להתעמת עם בעל השליטה באפריקה ישראל. אני רוצה שהאזרח הקטן לא יחכה שהגדולים ידאגו לו, כי יש להם עסקים שונים עם אפריקה ישראל".

היקף התביעה נמוך - 13,371 שקל, ובנוסף דורשים האחים 1,200 שקל נוספים בכל חודש. אנצ'ל מקווה ליצור קשר עם נפגעים נוספים, בכדי שניתן יהיה להגיש תביעה ייצוגית נגד אפריקה ישראל.

בכתב התביעה נטען כי "אפריקה ישראל מתחמקת מהתשלום לאג"ח ט' בתואנה כי תשלום זה יהיה העדפת נושים, אולם החברה חיה ומתפקדת ומשלמת לשאר נושיה, ספקיה, עובדים ויועצים סכומים גבוהים".

האחים אנצ'ל מאשימים את אפריקה ישראל בכך שנהגה לכאורה בחוסר תום-לב כאשר בחודש מאי השנה פעלה להפוך את אג"ח ט' לסחירה, ו"פיזרה" לטענתם הבטחות כי בשנת 2009 לא תהיה לה כל בעיה לעמוד בהחזר החוב.