זכי רכיב רוצה קבוצת תקשורת: במו"מ לרכישת 012 סמייל

איש ההיי-טק בודק אפשרות להתמודד גם על רכישת מירס או להיכנס לתחום הסלולר הווירטואלי (MVNO)

היזם ואיש ההיי-טק זכי רכיב מתכוון להיכנס לתחום התקשורת בישראל. רכיב הצטרף למתעניינים ברכישת חברת 012 סמייל מידי שאול אלוביץ' ומנהל מגעים ראשוניים בנושא.

רכיב מתכוון להקים קבוצת תקשורת שתרכוש את 012 סמייל ותיכנס גם לתחום הסלולר במודל של מפעיל סלולר וירטואלי (MVNO).

עוד נודע כי רכיב הביע התעניינות גם בחברת מירס, אך לא ברור עדיין אם הגיש הצעה בעניין למוטורולה העולמית, או שהוא נמצא רק בשלב של גישושים.

רכיב ביצע כבר בעבר ניסיון להיכנס לתחום התקשורת באמצעות רכישת חברת פרטנר לפני מספר שנים, אך הניסיון לא צלח בשל המחיר הגבוה שדרשה האצ'יסון, בעלת השליטה הקודמת בפרטנר. רכיב פנה ל-012 סמייל באמצעות נציגו, עו"ד דוד חודק, כשהוא מסתייע גם בעו"ד יעקב ברדוגו.

רכיב עשה את הונו בעסקי ההיי-טק, וזכורה לו ולאחיו שלמה מכירת חברת טריון, שעסקה בתחום פתרונות וידיאו דיגיטלי ופתרונות גישה בפס רחב לבתים.

החברה נמכרה למוטורולה ב-140 מיליון דולר, כשהשניים עשו את הונם לאורך השנים כתוצאה ממכירת חלקים ממניותיהם, בתקופות שהחברה היתה שווה מיליארדי דולרים.

רכיב, המחזיק בתואר דוקטור בהנדסה, היה מעורב ב-2007 בהשקעה בחברה נובפורה. בחברה החדשה המשיכו האחים רכיב לעסוק בתחום הווידיאו, רק שהפעם מצד השבבים. תחום העיסוק של החברה החדשה הוא מקריות מעניינת, כיוון שטריון - שהיתה חברה שפיתחה מערכות - לקחה על עצמה בימים היפים של שנות ה-90 גם את פיתוח השבבים עבור המערכות שלה, ומדובר במהלך נדיר לחברות מהסוג הזה. נובפורה פועלת מעמק הסיליקון בארה"ב, אולם יש לה מרכז פיתוח בחיפה.

לרכיב, שמכהן כמנכ"ל ו-CFO בנובפורה, יש עבר נרחב בתחום השבבים, שכולל מספר שנים בקיידנס, יצרנית כלי התוכנה לעיצוב מוליכים למחצה (בשנים 1990-1994, לפני הקמת טריון). בעבר התעניין רכיב גם ברכישת קבוצת הכדורגל של מכבי תל-אביב, בתקופה שהיתה בבעלותו של לוני הרציקוביץ'.

012 סמייל עומדת למכירה על רקע הדרישה מבעל השליטה בה, שאול אלוביץ', למכור אותה כתנאי למימוש עסקה אחרת שביצע - רכישת השליטה בבזק. אלוביץ' נאלץ למכור את 012 סמייל משום שכבעל מניות בבזק, שמחזיקה בבזק בינלאומי, הוא אינו יכול להחזיק בשתי חברות אלה במקביל - שכן שתיהן מתחרות אחת בשנייה בתחום האינטרנט והשיחות הבינלאומיות.