עוד 3 בנקים נסגרו בארה"ב; בייר: "רבים נוספים יקרסו בהמשך"

123 בנקים נסגרו בארה"ב מתחילת השנה ■ ה-FDIC צופה כי סגירת שלושת הבנקים תעלה כמיליארד דולר ■ יו"ר התאגיד: "יש לנו מספיק הון כדי לגבות סגירות של בנקים נוספים"

כמדי סוף שבוע, נכנסים אנשי תאגיד ביטוח הפקדונות הפדראלי (FDIC) לאזורים החבוטים של המערכת הפיננסית בארה"ב וסוגרים את שעריהם של הבנקים שהתקשו לעמוד בנטל ההלוואות הגרועות. הלילה סגר ה-FDIC שלושה בנקים נוספים בפלורידה וקליפורניה. בכך, הגיע מספר הבנקים שנסגרו בארה"ב מתחילת שנת 2009 ל-123.

הרשויות סגרו את שעריו של בנק אוריון מפלורידה, שניהל נכסים בהיקף 2.7 מיליארד דולר ופקדונות בהיקף 2.1 מיליארד דולר. בנק נוסף נסגר בפלורידה והוא סנצ'ורי בנק, שניהל נכסים בשווי 728 מיליון דולר ופקודונות בהיקף 631 מיליון דולר. שני הבנקים וכל הנכסים והפקדונות שלהם יירכשו על ידי איבריה בנק, כך נמסר מה-FDIC.

בקליפורניה, נסגר פאסיפיק קוסט נשיונל בנק שנרכש על ידי סאנווסט בנק, לו היו נכסים בהיקף 134.4 מיליון דולר ופקדונות בהיקף 130.9 מיליון דולר.

ה-FDIC צופה כי סגירת שלושת הבנקים תעלה כמיליארד דולר.

בנוגע לגל קריסות הבנקים, אמרה השבוע שילה בייר, יו"ר התאגיד הפדרלי לביטוח פיקדונות (FDIC), כי יש מספיק הון כדי לגבות סגירות של בנקים נוספים, וכי התאגיד יפנה למשרד האוצר בבקשת סיוע רק כמוצא אחרון. כאמור, עד כה השנה קרסו 123 בנקים ובייר צופה כי רבים נוספים יקרסו בהמשך.

בנוסף הביעה בייר את דאגתה מכך שהבנקים הגדולים בארה"ב אינם מלווים מספיק, והזהירה כי ללא הגדלת זמינות האשראי, הכלכלה האמריקאית עלולה לשוב ולהידרדר. "אני לא רואה הרבה כסף יוצא מהבנקים. אני רואה הרבה עסקות החלף (Swap)", אמרה בייר בועידת בנקאים בניו יורק. "פעם הם היו פשוט לוקחים פיקדונות ומלווים כסף. הייתי רוצה לראות יותר מזה", הוסיפה.