תפוז מסכמת את הרבעון השלישי עם הפסד של 495 אלף שקל

זאת בהשוואה לרווח של 168 אלף שקל ברבעון המקביל ■ ההפסד בא בעקבות מחיקה חד-פעמית בהיקף של כ-1.3 מיליון שקל ממכירת אתר המסחר Get It; בניטרול מחיקה זו הסתכם הרווח הנקי ברבעון בכ-782 אלף שקל

חברת תפוז אנשים סוגרת רבעון שלישי עם הפסד נקי של 495 אלף שקל, בהשוואה לרווח של 168 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד. זאת בעקבות מחיקה חד-פעמית בהיקף של כ-1.3 מיליון שקל, שנבעה בגין מכירת אתר המסחר Get It. בניטרול מחיקה זו הסתכם הרווח הנקי ברבעון בכ-782 אלף שקל.

עוד עולה מהדו"ח שפורסם בסופ"ש כי הכנסות החברה הסתכמו ב-10.6 מיליון שקל - גידול של כ-5% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ועלייה של כ-4% בהשוואה לרבעון הקודם. ההכנסות של מיזם הווידיאו BlogTV הסתכמו ב-9 החודשים הראשונים של 2009 בכמיליון שקל. יש לציין כי בסוף 2008 יישמה החברה תוכנית התייעלות, שבמסגרתה מוזגה הפעילות של BlogTV לתוך תפוז.

הרווח התפעולי של תפוז אנשים הסתכם ברבעון השלישי ב-1.2 מיליון שקל - עלייה של 16.1% בהשוואה לרבעון המקביל. ההון העצמי של תפוז בסוף 9 החודשים הראשונים של השנה עומד על 21.7 מיליון שקל - ירידה קלה בהשוואה לרבעון הקודם. אלה מהווים כ-60% מסך המאזן. בקופתה של החברה יש יתרת מזומנים וניירות ערך סחירים בסך של 15.1 מיליון שקל.

ההכנסות של תפוז מגיעות משני תחומים עיקריים: האינטרנט, שם חל גידול של כ-39% בינואר-ספטמבר השנה בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2008, שהגיע לסכום של כ-13.1 מיליון שקל. התחום השני הוא הסלולר, שם חל קיטון של כ-7% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2008, לסכום של 17.3 מיליון שקל. לדברי החברה, הירידה בהכנסות מתחום הסלולר נובעת מעדכון התעריפים ושינויים במודלי ההתחשבנות.

דן חן, מנכ"ל תפוז, התייחס לתוצאות הכספיות של החברה ואמר כי "תפוז המשיכה לצמוח ברבעון השלישי והגיעה לשיא בהכנסות, דבר המבטא את התחזקות הפרסום באינטרנט בכלל והתחזקות הפרסום בתפוז בפרט".

לדבריו, מאז כניסתו לתפקיד "נפרדנו או צמצמנו פעילויות מפסידות והתמקדנו בעסקי הליבה. חיזקנו את העוגנים של תפוז, ביו היתר באמצעות שיתופי-פעולה עם גופי מדיה מובילים כגון ערוץ הספורט, mako ו-nrg. בהמשך למגמה זו אנו נפרדים בימים אלה מאחזקותינו באתר Get It. במקביל, לחיזוק פעילויות הליבה אנו בוחנים בימים אלה השקעות באתרי אינטרנט ובמיזמים שונים".

תפוז אנשים נמצאת בשליטת סאני של אילן בן-דב. שווי השוק של החברה עומד על 39.6 מיליון שקל, ומתחילת השנה זינקה המניה ב-203%.

על-פי סקר TIM לחודש אוקטובר, תפוז מדורגת במקום ה-12 עם שיעור חשיפה שבועי של 20.7% (כ-768 אלף גולשים המבקרים באתר מדי שבוע).