לב לבייב מכניס את היד עמוק לכיס: יזרים לבנק הפועלים 450-500 מיליון שקל כנגד החוב של ממורנד

בעל השליטה באפריקה ישראל הגיע להסכם עם בנק הפועלים, יחזק את הביטחונות ויזכה לפריסת חוב ■ יזרים לבנקים האחרים 250 מיליון שקל ■ בשורה התחתונה: לבייב יוציא מכיסו כ-1.5 מיליארד שקל במסגרת ההסכמים עם המוסדיים והבנקים בישראל

צעד נוסף של אפריקה ישראל בדרך להסדר החוב המורכב והמיוחל. בנק הפועלים הגיע להסדר עם בעל השליטה באפריקה ישראל, לב לבייב, לגבי ממורנד, החברה הפרטית שבשליטת לבייב החייבת לבנק הפועלים 2 מיליארד שקל. ל"גלובס" נודע, כי לבייב יזרים 450-500 מיליון שקל ויחזק את הביטחונות לפי דרישת הפועלים.

עוד נודע, כי בהמשך היום ייפגש לבייב עם שאר הבנקים, שם הוא צפוי לסגור איתם סופית על הסכם במסגרתו הוא יזרים 250 מיליון שקל כנגד החוב האישי שלו, כמו גם חיזוק הביטחונות. לבייב יזכה לפריסת חובות מצד הבנקים. חשוב להדגיש שאת הכסף לבנקים יזרים לבייב באופן מיידי, לעומת ההזרמה למוסדיים שתיפרס על פני 4 שנים.

ההסכם עם בנק הפועלים חותם למעשה את הדיונים של לבייב עם הבנקים בישראל, לאחר שבשבוע שעבר הוא הגיע להסכם עם שאר הבנקים במסגרתו הוא יזרים להם כ-200 מיליון שקל. כך, אם מוסיפים את 750 מיליון השקלים שהתחייב לבייב להזרים לאפריקה ב-4 השנים הקרובות במסגרת מתווה ההסדר עם המוסדיים, השורה התחתונה היא שבעל השליטה יכניס את היד עמוק לכיס ויוציא 1.45-1.5 מיליארד שקל.

ההסכם עם הבנקים מקרב את לבייב עוד יותר להסדר באפריקה ישראל על חוב בהיקף 7.5 מיליארד שקל. לבייב היה זקוק לאישורם של הבנקים למתווה ההסדר אליו הגיע עם המוסדיים ב-30 באוקטובר, כיוון שמניותיו באפריקה ישראל משועבדות לבנקים, ובייחוד לפועלים וללאומי. לבייב, שיזרים הון רב מכיסו לטובת ההסדר, יזכה לפריסת חובות, המרת חלק מהחוב למניות אפריקה והחברות הבנות אפי פיתוח ואפריקה נכסים.