ריטליקס: הרווח הנקי זינק ב-78%; ההכנסות ירדו ב-10.8%

בארי שקד: "בעוד תנאי השוק נותרו מאתגרים ברבעון הרביעי, אנו מאמינים כי נשיג את טווח המכירות המקורי ומצפים כי נעבור את תחזית הרווח נקי" ■ הכנסות המימון ברבעון הסתכמו בכ- 1.5 מיליון דולר ונבעו גם מהכנסות בגין הפרשי שער במט"ח

חברת ריטליקס , ספקית בינלאומית של פתרונות תוכנה לקמעונאים ולמפיצים, פרסמה היום (ג') לפני פתיחת המסחר בוול סטריט את תוצאות הרבעון השלישי. ההכנסות ברבעון השלישי ירדו בכ-10.8% והסתכמו בכ-50.1 מיליון דולר. הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ- 3.5 מיליון דולר, עלייה של 84% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי המתואם (Non-GAAP) ברבעון עלה ב-25.6% והסתכם בכ- 4.9 מיליון דולר בהשוואה לכ- 3.9 מיליון דולר.

הכנסות המימון ברבעון הסתכמו בכ- 1.5 מיליון דולר אשר נבעו מהכנסות בגין הפרשי שער במט"ח וכן מרווח בגין שערוך עסקאות הגנה על שערי מט"ח, בהשוואה להוצאת מימון של כ- 0.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי המתואם (Non-GAAP) ברבעון זינק ב-78% והסתכם בכ- 5 מיליון דולר או 24 סנט למניה בדילול מלא בהשוואה לרווח נקי של 2.8 מיליון דולר או 13 סנט למניה בדילול מלא ברבעון המקביל אשתקד.

גם בשורת תזרים המזומנים שנבע מפעילות שוטפת ברבעון נרשמה עלייה חדה של כ-6.1 מיליון דולר בהשוואה לכ-1.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה ייצרה החברה כ-36.3 מיליון דולר מפעילות שוטפת בהשוואה לכ-0.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

בסיום הרבעון הסתכמה מצבת המזומנים, שווי מזומנים וניירות ערך סחירים של החברה בלמעלה מ-71.2 מיליון דולר וחובה היה נמוך מ-0.7 מיליון דולר.

בארי שקד, מנכ"ל החברה מסר: "אנו ממשיכים להציג תוצאות חיוביות על ידי יישום התכנית שלנו לשנת 2009 שנועדה לשמר את הרווחיות, על אף האתגרים בכלכלה הגלובאלית. הצלחנו לשפר את היעילות התפעולית וניטור ההוצאות על מנת לצלוח את תנאי השוק הקשים שממשיכים להשפיע על ההכנסות. יחד עם זאת, המשכנו לענות על הצרכים הגלובאליים של לקוחותינו לפתרונות יעילים וחסכוניים עבור פעילותם."

שקד הוסיף והתייחס לתחזית לשנת 2009: "מצב השוק נותר ללא שינוי ברובו כאשר הקמעונאים והמפיצים מתמקדים בשיפור התפעול ומבנה ההוצאות בטווח הקצר לצד מאמצים לשימור והגדלה של נתח השוק שלהם. אנו צופים שינויים קטנים בהמשך השנה ומתחילים להתמקד באפשרויות של שנת 2010 לצד ניטור זהיר של הכלכלה הגלובאלית."

"בתחילת 2009 הודענו כי החברה מעריכה כי ההכנסות בשנת 2009 ינועו בין 180 ל- 200 מיליון דולר, רווח נקי (Non-GAAP) ינוע בין 5 ל-11 מיליון דולר ורווח נקי (GAAP) ינוע בין 1 ל- 6 מיליון דולר. בעוד תנאי השוק נותרו מאתגרים ברבעון הרביעי, אנו מאמינים כי נשיג את טווח המכירות המקורי ומצפים כי נעבור את תחזית הרווח נקי (Non-GAAP) ורווח נקי (GAAP).

נזכיר כי במהלך הרבעון השלישי חלו תמורות רבות בחברה כאשר השליטה בה עברה מידיו של המיסד והמנכ"ל בארי שקד שפרש, לידיהן של קרן פימי בניהולו של דוידי גילה וקבוצת אלפא המורכבת מדור המייסדי של אמדוקס. יהושע שפר, בכיר באמדוקס, צפוי להחליפו.

ריטליקס נמצאת עכשיו לקראת סיום העברת השליטה בה לידי קבוצת אלפא וקרן פימי, המנוהלת בידי ישי דוידי. קבוצת המשקיעים פרסמה הצעת רכש לכ-7.6% ממניות החברה במחיר של 9.1 דולר למניה, התקפה עד ל-19 לנובמבר. כפי שמסתמן כעת ההצעה לא תיענה, שכן מניות החברה נסחרות במחיר גבוה משמעותית, של 12.2 דולר למניה.

בהתאם לתוצאות הצעת הרכש, תזרים קבוצת אלפא כסף לתוך ריטליקס תמורת הקצאת מניות, ובמקביל תרכוש ביחד עם קרן פימי את מניותיהם של בארי שקד ובראיין קופר, לפי מחיר של 12 דולר. בסופו של התהליך תחזיק הקבוצה כ-20% מהון המניות של ריטלקיס. פימי תחזיק ב-20% נוספים והציבור יחזיק בכ-60%.