מדד המחירים ליצרן לחודש אוקטובר בארה"ב עלה ב-0.3%

הצפי עמד על עלייה של 0.5% ■ התפוקה התעשייתית לחודש אוקטובר עלתה ב-0.1% לעומת ציפיות לעלייה של 0.4%, בהמשך לעלייה של 0.6% בחודש ספטמבר ■ מדד ניצולת הייצור הצביע על עלייה מ-70.5% ל-70.7%

האינפלציה לא מהווה איום מיידי? מדד המחירים ליצרן לחודש אוקטובר, שפורסם ב-15:30 שעון ישראל, הצביע על של 0.3% לעומת צפי לעלייה של 0.5%. זאת, לעומת קיטון של 0.6% בחודש ספטמבר. מדד הליבה ירד ב-0.6% לעומת צפי לעלייה של 0.1%, לאחר קיטון של 0.1% בחודש הקודם.

הסיבה לעלייה במדד המחירים ליצרן נעוצה ברובה במחירי מזון ואנרגיה גבוהים יחסית. זו הסיבה מדוע מדד הליבה, בניכוי מזון ואנרגיה, הצביע על ירידה.

העלייה המתונה יחסית במדד חודש אוקטובר מצביעה על העובדה כי ייתכן שהאינפלציה אינה מהווה איום ליציבות המחירים בארה"ב ולכן נראה כי ה'פד' יכול לעת עתה להמשיך בתוכניתו להשאיר את הריבית נמוכה בצורה קיצונית "לתקופה ממושכת". סקר אנליסטים בארה"ב, שנערך לאחר הודעת הריבית האחרונה בארה"ב בתחילת נובמבר, הראה כי אין ציפיות לעליית ריבית, לפחות עד אמצע הרבעון השלישי של 2010.

"מדידות הליבה ממשיכות להיות רגועות, אם לא מאותתות מטה", אמר ריצ'רד דיקאסר, כלכלן ראשי ב-וודי פארק ריסרץ'. "אני חושב שזה נותן ל'פד' את כל מרחב התמרון הדרוש להם לשבת לצידי הדרך לעת עתה", סיים דיקאסר.

ב-16:15 שעון ישראל פורסמו נתונים בדבר התפוקה התעשייתית לחודש אוקטובר, אשר עלתה ב-0.1% לעומת ציפיות עלייה של 0.4%, בהמשך לעלייה של 0.7% בחודש ספטמבר (נתון ספטמבר תוקן לעלייה של 0.6%). מדד ניצולת הייצור הצביע על עלייה מ-70.5% ל-70.7%. הצפי עמד על עלייה ל-70.8%.